Реклами, които карат хората да се чувстват „неуверени в телосложението си” ще бъдат забранени в обществения транспорт в Лондон. Това обяви новият кмет на града Садик Кан.
Новите правила ще се отнасят за около 12 000 изображения с търговска цел, които се появяват в метрото, автобусите, трамваите и влаковете в британската столица. „От следващия месец „Транспорт за Лондон” няма да позволява реклами, които могат да притискат някой да се приспособява към нереалистични и нездравославни фигури, или могат да предизвикат неувереност в телосложението, особено сред младите хора”, гласи изявлението на кмета-лейбърист, който беше избран миналия месец. „Като баща на две момичета-тийнейджъри съм изключително притеснен от този вид реклами, които могат да унизяват хората, особено жените, и да ги карат да се срамуват от тялото си. Крайно време е това да престане”, гласи още позицията на Кан.
►►►ВИЖ ТУК: Какъв е бил идеалът за женска фигура през годините
Миналата година реклама на протеинови шейкове предизвика широко недоволство, след като се появи в лондонското метро. Тя представляваше снимка на слаба жена по бикини, изобразена до думите „Готово ли е плажното ви тяло?”. Над 300 души в последствие пуснаха оплаквания до общината, а компанията за хранителни добавки получи заплаха за бомбен атентат.
Източник: бгнес