Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как липсата на сън вреди на кожата ти

 

Оценка: (0/5)

 
 

Системното недоспиване действително е лоша новина за кожата ти. Добрата новина? Сънят е безплатен и достъпен за теб, още тази нощ!

Как липсата на сън вреди на кожата ти

Виж кои са най-ефикасните продукти за нощна грижа тук!
Как липсата на сън вреди на кожата ти

7 начина, по които кожата ти страда, когато не спиш достатъчно:

1. Сдобиваш се с тъмни кръгове под очите.

Как липсата на сън вреди на кожата ти

Недостатъчният сън е причина No. 1 кръвоносните съдове да се разширяват, което води до поява на тъмни кръгове. Когато поспиваш, колкото трябва, всичко работи на пълни обороти и сините или лилави кръгове намаляват. Стояла си будна цяла нощ и трябва да скриеш щетите? Намажи се под очите с околоочен крем, който си сложила предвидливо в хладилника преди това и после използвай коректор. Нанеси го във формата на обърнат триъгълник, а не на полумесец. По този начин не само прикриваш кръговете, но създаваш илюзията, че лицето ти е „повдигнато“. Мисли за светлия триъгълник като за „фенер“, който осветява зоната под очите и привлича погледа нагоре. Може да си сложиш и ярък цвят червило на устните, за да отвлечеш вниманието от погледа ти.

2. Лишаваш мозъка, тялото и кожата си от полезни вещества.

Сънят е храна за мозъка, тялото и кожата ти и ако не си набавяш достатъчно от него, лишаваш и трите от хранителни вещества. „По време на нощната почивка, организмът ти работи да отстрани мъртвите кръвни и мозъчни клетки, почиствайки пътя на синапсите (контакт между мембраните на две клетки), за да могат нови кръвни и мозъчни клетки да заместят старите - обяснява д-р Ребека Робинс от Корнелския университет и автор на книгата „Сън за успех“. - Мозъкът ти също така се прочиства от 60% повече токсини, когато спиш необходимото време“. Като цяло, това ти помага да се чувстваш по-свежа, когато се събудиш, умът ти е по-остър, а кожата ти сияе.

3. Кожата ти е в дисбаланс, което води до дехидратация, зачервявания и пъпки.

Не само, че липсата на сън влияе негативно на организма ти, но и намалява нивата на влага в кожата ти. Оттам идва сивкавия тен и липсата на младежки блясък.

 

Също така, намаляват и нивата на pH на кожата, заради което тя не произвежда достатъчно влага и изглежда още по-суха. Намалените нива на pH водят и до поява на зачернявания, тенът става неравномерен. Затова, използването на продукти, които поддържат леко киселинна среда на кожата (за да държи влагата вътре, а бактериите – навън), както и достатъчното сън са абсолютно задължителни елементи към режима ти за красота. Но може да се нуждаеш от повече или по-малко от 8 часа сън на денонощие, казва д-р Робинс. За да определиш колко време е необходимо на твоя организъм, лягай си 15 минути по-рано от обичайното всяка вечер, като добавяш по още 15 минути всеки ден, докато не се събуждаш напълно отпочинала сутрин.

4. Телефонът и компютърът ти пречат да заспиш.

Как липсата на сън вреди на кожата ти

Трудно е да се откажеш от последен преглед на Фейсбука си или гледане на филм преди да се пренесеш в царството на сънищата, но тези дейности вредят на кожата ти повече, отколкото си мислиш. „Дори да намалиш светлината на екрана, все още те облъчват със сини вълни от спектъра на светлината, което е същия цвят като този на слънцето. - разкрива д-р Робинс – Това действа енергизиращо и стимулиращо на организма, а също така разстройва нивата на хормона мелатонин (фундаментален регулатор на цикличните ритми на човешкото тяло)“.Ако наистина ти се налага да си преглеждаш телефона или компютъра си нощно време, хубаво е да свалиш програма като F. Luxe – безплатен софтуер, който кара монитора да излъчва действащи релаксиращо червени вълни, вместо сини. Като цяло, избягвай да ползваш всякаква техника 90 минути преди сън.

5. Пиеш алкохол 90 минути преди да заспиш и никога не навлизаш във фазата БДО, по време на която клетките регенерират.

Съществуват 4 стадия на съня. Стадии (сънливост), две (лек сън, през който все още можеш да бъдеш събудена), както и стадии 3 и 4 по време на които преминаваш в т.нар. БДО цикъл (бързо движение на очите). Точно тогава клетките ти започват да регенерират. Алкохолът се смята за вещество, забавящо БДО цикъла. Консумацията на повече от две питиета, 90 минути преди сън пречи на организма да функционира оптимално на следващия ден – отново си изправена пред домино ефекта на сивкавия тен и сухата кожата.

6. Чаршафите ти създават проблеми на кожата

Ако чаршафите ти са направени от груба на пипане материя, много вероятно е да вредят на кожата ти. Как? Не толкова меките платове на чаршафите и калъфките не позволяват лицето ти да се „плъзга“ по тях, докато се въртиш насам-натам в леглото нощем. Вместо това кожата ти се опъва и след време се появяват фини линии и бръчки. „Прекарваш 1/3 от времето си в сън, което също е част от режима ти за красота. Важно е спалнята ти да създава добри условия за това“, казва д-р Робинс. Дори да не можеш да си позволиш луксозни чаршафи от египетски памук, спри се на по-евтиния му, но също много качествен вариант – сатениран памук (не го бъркай с предлаганите на българския пазар сатенени чаршафи, които реално са от полиестер).

7. Сдобиваш се с торбички под очите

Как липсата на сън вреди на кожата ти

Ако лежиш по корем, течностите се събират като в леген под очите ти и получаваш нелицеприятните торбички. За да ги пребориш, опитвай се да спиш по гръб или ако не можеш – купи си маска за сън, което държи лицето достатъчно стегнато, за да не могат течностите да се промъкнат където не трябва. Ако точно в момента имаш торбички, веднага грабни две пакетчета зелен чай и ги сложи под очите за 5 минути– това трябва да намали подпухването.


Виж още



Ново в Cosmo