Първите 90 дни на нова работа са решаващи за това дали ще се справиш или ще се провалиш, твърдят експерти.
Ръсел Джонсън казва, че най-голямата грешка, която допускат хората, започвайки нова работа, е, че не разбират колко важни са първите три месеца в службата.
„Първият ден е най-важният ден, първата седмица е най-важната седмица и след 90 дни или сте се справили, или ви изхвърлят. Всички знаем колко важно е първото впечатление и колко трудно е то да бъде променено. Тези впечатления се създават подсъзнателно, емоционално, нерационално и интуитивно“, казва Джонсън.
Не прекалявай с голямото си самочувствие
Друг проблем, който експертът вижда при новобранците, е показването на твърде много самочувствие. Хубаво е, да си уверена, но някои хора прекаляват и се притесняват да признаят, че имат нужда от помощ. Това обаче не ти помага, категоричен е Джонсън. „Да, вярно е, че искайки помощ, признаваш, че си нов и не знаеш много. Но това не е толкова лошо, а и съветвайки се с колегите си, по-бързо ще влезете в ритъма на работа, пък и ще се сближите с тях“.
Не отлагай трудната работа
Друга голяма грешка е да отлагаш по-трудните задачи и да изпълняваш само лесните. Рано или късно ще трябва да свършиш всичко, така че не отлагай неизбежното, а просто поискай помощ, ако ти е много трудно.
Не клюкарствай
Отношенията с колегите са много важна част от работния процес. Много е важно да не позволяваш да бъдеш въвлечена в клюки и интриги в службата. „Това със сигурност не е начинът да се впишете”, съветва Днонсън.
Говори с шефа си
И не на последно място: не се притеснявай да си кажеш, ако работата ти не е такава, каквато са ти обещали. Независимо дали става въпрос за заплатата, отговорностите или работното време ти, ако условията са различни от обещаните, говори с шефа си, съветват специалистите.