Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

Възкръсването на „Мумията“

Деница Димитрова 0 коментара

Оценка: (0/5)

Възкръсването на „Мумията“

Дойде време още една поредица от близкото минало да бъде съживена за големия екран. Мистичният образ на мумиите вдъхновяват творци още от началото на XX в. (ако трябва да сме точни – Карл Фройнд с лентата си от 1932 г.), но е по-възможно да си запозната предимно с приключенията на Брендън Фрейзър и Рейчъл Уайз от трилогията, приключила през 2008 г.

Едно древно същество това лято обаче ще е по петите на няколко други герои, а според плакатите ти е нужен само един актьор, за да се спреш на филма – Том Круз. И с право. Вероятно най-великата жива екшън звезда на нашето време не само че не е залязла, но продължава да се раздава, разчитайки единствено на себе си при каскадите.

Героят му тук се казва Ник – на една буква разстояние от антагониста Рик в неотдавнашната трилогия. Няма обаче да откриваме 10-те разлики между двамата, защото продукциите се различават и по още елементи. Ник Мортън притежава смелия дух на Индиана Джоунс, но и хитрия нюх на Хан Соло – главният персонаж е част от военна мисия в Ирак, където всъщност тайно ловува древни артефакти. Тарикатството е това, което го отдалечава от идеала за герой, а развитието в характера – онова, което ни кара да го проследим с интерес.

Възкръсването на „Мумията“

Когато след сблъсъци в зоната са открити древни останки с египетски произход, започва и разгадаването на мистерията. С него обаче от света на мъртвите се надига и принцеса Аманет. Преди хилядолетия дъщерята на фараона е затворена жива в саркофаг заради своите престъпления, но този път е несломима в изпълнението на целта си докрай. В опитите да бъде спряна сюжетът ни пренася из множество локации, височини и настроения.

Хорър щрихите не са много и ще ги забележиш най-вече при изобразяването на Аманет и нейните балсамирани събратя, които се появяват на няколко пъти. В моментите, подходящи да бъдат развити в посока филм на ужасите, е налице хумор, чрез който е избегната предвидимостта. Лентата сякаш се забавлява с клишетата, но пък запазва традиционните елементи на приключенски филм.

Възкръсването на „Мумията“

Такъв белег например е героинята партньор в премеждията на главния герой. Тук това е изследователката Дженифър Холси, която въпреки своя ум и амбиция й се налага често да бъде спасявана. Анабел Уолис в ролята (сигурно си я запомнила от „Крал Артур“) прави всичко възможно със сценария, който разполага, и няма да ти е трудно да се идентифицираш с нея. Но едва ли ще желаеш съвсем, особено след появата на „Жената чудо“ от миналата седмица, на чийто фон Джен Холси изглежда отживелица в позицията на „девойка в беда“.

Възкръсването на „Мумията“

Тук е и мрънкащият приятел на главния герой (първи мащабен филм за Джейк Джонсън от сериала „Новото момиче“), чиято функция да забавлява е изпълнена през повечето време. Драматизираните нарочно реплики с комичен ефект идват в повече на моменти и има опасност да предизвикат отегчение, не уцелвайки правилния тон. Този проблем отсъства при героя на Ръсел Кроу, д-р Хенри Джекил. От името сигурно вече се досещаш, че героят „не е сам“ в тялото си, а вътрешната му борба освен върху неговата кауза, рефлектира и на отношенията му с Ник и компания. Австралийският кино титан поднася удовлетворяващо и класно изпълнение на границата между добро и зло.

Възкръсването на „Мумията“

Д-р Джекил освен това има потенциал за по-вълнуващ злодей от този с централно място във филма. Принцеса Аманет е водена от прост мотив без повече от един нюанс, за разлика от мумиите в предишните сродни продукции, където наличието на конфликт у злодея го доближава по природа до зрителя. Затова пък на външен вид мумията е наистина зловеща, за което освен работата на гримьори и художници, е отговорна и тази на София Ботела („Kingsman: Тайните служби“, „Стар Трек: Отвъд“). Екзотичните черти на алжирката се вписват идеално в образа на източната благородничка с хищна природа.

Възкръсването на „Мумията“

„Къде е приключенският ти дух?“, се казва в началото, а до края вече неколкократно се е оживил, макар и не изцяло удовлетворен. Динамичното темпо, освежаващият хумор и екшън сцените с ефекти на ниво не би трябвало да ти оставят място за скука, но щипка иновативност не би била излишна, за да направи лентата с една идея по-запомняща се. „Мумията“ на Алекс Кърцман е като предястие, от което апетитът се засилва. И подобно на кулинарната логика (защото киното все пак е храна за душата) очакваме следващата порция да е по-засищаща.

Възкръсването на „Мумията“

Да, такава ще има, съдейки не само по финала на лентата, но и новината, че 'Universal' създава кино вселена на чудовищата, започваща от „Мумията“. Освен същите познайници от лятната премиера, нататък очаквай филми с Хавиер Бардем в кожата на Чудовището на Франкенщайн и Джони Деп като злия учен, наричан Невидимия. Ура!


Виж още



Ново в Cosmo



Няма коментари

Все още няма коментари за "Възкръсването на „Мумията“".

Твоето мнение ще е първо!