Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Върни контрола над мобилния си телефон

 

Оценка: (0/5)

 
 

Преди да успееш да стигнеш до края на това изречение, вероятно или ще погледнеш, или ще докоснеш телефона си, или ще помислиш за него. Това е така, защото още не си прочела тази статия.

Върни контрола над мобилния си телефон

Всеки сам може да установи с наблюдение по улиците, че почти няма хора, независимо от възрастта, без мобилен телефон в джоба. В това уж няма нищо лошо – удобно е, това е ясно. Но има хора навсякъде по света, които смятат, че са длъжни да са на линия денем и нощем, и в делнични и в празнични дни. Изключеният телефон ги държи в напрежение, а някои дори изпадат в паника. Затова мобилният телефон е винаги с тях, включен – заради собственото им спокойствие. Но дали това наистина може да се нарече спокойствие?

Дори да не си го признаваме, колкото и положителни промени откъм удобство да внасят телефоните в нашия живот, те ни правят по-слабо продуктивни, повишават тревожността ни, разсейват ни. Ето кои са основните неща, с които телефоните могат да ни навредят, защото предизвикват:

Виж как флиртуват зодиите в интернет в галерията долу:

Как флиртуват различните зодии онлайн

1.Постоянна готовност за общуване

Според психолозите благодарение на съвременните телефони се е появила разновидност на безпокойството и стреса – непрестанната нужда да сме свързани с другите. Непрекъснато проверяваме телефона - дали нямаме пропуснати обаждания, писма, есемеси, и това не ни дава мира.

Върни контрола над мобилния си телефон

2.Раздразнителност и обидчивост

Когато човек се намира в такава постоянна „мобилна готовност“, очаква аналогична реакция и от другите. Звъниш на някого и очакваш да вдигне на момента, пишеш есемес – трябва да ти отговори на мига! Ако това не се случи, се раздразваш, дори ти става обидно. Особено нетърпеливите личности след подобно „оскърбление“ могат съвсем да прекратят общуването с недостатъчно бързо реагиралия човек.

►►►10 сигнала, че интернет е твоя живот

3.Постоянно напрежение

Телефоните ни бибкат, звънят, вибрират, светят – правят всичко възможно да привлекат вниманието ни. И се оказва, че ние непрекъснато напрегнато очакваме следващия сигнал за постъпило съобщение или обаждане. С всяко звънене нашият организъм отделя малко кортизол или допамин – всеки имейл или есемес предизвиква радост или стрес.

Върни контрола над мобилния си телефон

4.Панически страх

При много хора „телефономанията“ става психологическа зависимост. Те не се разделят никога с телефона си - все на някого звънят, пишат есемеси, поддържат контакти в социалните мрежи. Ако телефонът им се разреди и нямат зарядно, това ги паникьосва. Ако пък апаратът се счупи, докато се сдобият с друг, изпитват силно безпокойство и страх: все пак в телефона са всичките им контакти, целият им живот! Има още една ситуация, която предизвиква сериозна паника при хората, които са твърде привързани към телефона си: ако случайно се озоват на място, където няма обхват, те се чувстват безпомощни и напълно откъснати от света.

Телефонът ни превръща в зависими и от социалните мрежи: трудно е да устоим на съблазънта за пореден път да надникнем там, да видим дали някой не е писал нещо или публикувал снимка. Там се чувстваме по-комфортно, показваме онова, което искаме, показваме най-хубавите си снимки – и всичко това звучи като „вижте колко съм успял, колко добре живея“. Но често тази надпревара води до обратния ефект: хората, които непрекъснато гледат щастливи снимки и коментари на приятели в социалните мрежи, стават заложници на депресията. При тях се появява илюзията, че всички наоколо пътуват из екзотични страни, ходят в скъпи ресторанти, купуват си нови коли. И този чужд „празник на живота“ може да предизвика чувство на завист и понижаване на самооценката. Най-добре е да намерим начин да разнообразим собствения си живот, като например започнем да учим чужд език или тръгнем на уроци по танци.

►►►15 признака, че телефонът замества гаджето ти

Номофобията

От няколко години се говори вече за номофобия – страх да останем без мобилния си телефон или далеч от него. Нивото на стрес при този вид фобия е сравнимо със стреса, който някои хора изпитват например при посещение при стоматолог. Номофобите не се разделят с телефона си дори там, където присъствието му е опасно или просто нелепо – зад волана, в банята, в тоалетната. Психолозите сравняват тази зависимост с алкохолизма и наркоманията.

Върни контрола над мобилния си телефон

Поеми контрола в свои ръце

Ако забелязваш в своето поведение повечето неща, които споменахме до момента, значи е време за по-сериозни мерки, за да си върнеш контрола. Защото очевидно допускаш телефонът да се разпорежда със живота ти. Ето какво трябва да направиш:

*Опитай се телефонът да е по-далеч от теб: започни с това да не е в ръката или джоба ти, а например в чантата или на някой по-далечен шкаф, когато си вкъщи. Може и да не ти изглежда твърде далече, но това ще те отучи от навика да държиш телефона просто така, машинално.

*Започвай деня без мобилния си телефон: ако го използваш като будилник, то при такова начало неусетно продължаваш с преглеждане на пощата и новините. А това означава, че мозъкът ти се подлага на информационна атака от събуждането ти.

*Прекарвай вечерите без телефон: често оправдаваме непрекъснатото преглеждане на телефона с делова кореспонденция или нещо такова. Но вечер... за какво ти е? Остави го в другата стая и обърни внимание на семейството или гаджето си. Живото общуване е много по-ценно! Пък и прекаленото ровене из телефона вечер често води до безсъние.

*Нека общуването по телефона е съвсем отделен процес. Например ако гледаш телевизия или говориш с някого вкъщи, не пиши през това време есемеси и не общувай в социалните мрежи. Проверявай пощата си най-много три пъти дневно, влизай в социалните мрежи през телефона един, най-много два пъти, разговаряй най-много 20 минути. Всичко това може да ти се струва невъзможно, но трябва да опиташ – може би всичко може да се промени много по-лесно, отколкото си мислиш.

*Изключвай телефона си вечер, през уикендите и по празници – освен ако нямаш остра необходимост от връзка (например с болен роднина). Ако имаш служебен и личен телефон, то това с пълна сила важи за служебния. Но можеш да си позволяваш да изключваш и личния си телефон. Все пак имаш право на личен живот и на малко почивка. Длъжна си да се погрижиш и за себе си. 


Виж още



Ново в Cosmo