Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Релаксирай ден и нощ: 21 начина да победиш стреса

 

Оценка: (0/5)

 
 

Стресът може да ни разболее. Невинаги го усещаме, понякога си даваме сметка за него твърде късно. 

Релаксирай ден и нощ: 21 начина да победиш стреса

А толкова много начини има да се противопоставим на напрежението! Съвсем лесно и естествено.

Сутрин

*Нагласи събуждането за 15 минути по-рано от обичайния час. Така ще си осигуриш време за бавно събуждане. Не ставай веднага от леглото. Помисли си колко хубав ден те очаква.

Кои храни да ядеш, когато си стресирана

*Програмирай кафе-машината така че да се включва малко преди да напуснеш леглото. Приятният аромат на кафето ще те събуди окончателно и то по най-апетитен начин.

*Погледни се в огледалото и се усмихни на образа си. Усмивката предизвиква химически промени в организма и събужда хормоните на щастието.

*Целуни всички вкъщи, включително кучето и котката. Чак след това можеш да излезеш от дома си, обхваната от добро настроение. Физическата близост с любимите хора намалява стреса и представлява отлично начало на деня.

Релаксирай ден и нощ: 21 начина да победиш стреса

В сутрешните транспортни задръствания

*Вземи със себе си хубава книга и потъни в нея, докато пътуваш с градския транспорт. Съществуват и аудио-книги, които можеш да слушаш със слушалките на твоето електронно устройство. Подбери добре сюжетите – весели, хумористични, забавни.

►►►Трикове за добро настроение през есента

*Движи раменете си, докато седиш. Представи си, че някой излива студена вода по гърба ти. Вдигни рамене към ушите, изпъни гръбнака и приближи лопатките на гърба си. Така ще намалиш мускулното напрежение, особено ако шофираш.

*Вдишвай успокояващи аромати. Капни няколко капки ароматно масло от лавандула или роза върху носна кърпичка, която можеш да поставиш наблизо до теб – приятната миризма ще те накара да забравиш напрежението.

На работното място

Релаксирай ден и нощ: 21 начина да победиш стреса

*Започни с най-тежките си задачи и остави по-леките задължения за следобедните часове на работния ден. Така по обяд ще почувстваш удовлетворение от свършената работа и това ще те настрои позитивно за оставащото работно време.

*Не си губи времето в отрицателни чувства към някой колега. Щастливите хора умеят да минават встрани от злобата и излишното междуличностно напрежение. Дори в трудна ситуация заложи на усмивката.

*Постави цветя на бюрото си – според някои изследвания букетите на работното място имат силен релаксиращ ефект върху жените.

*На обяд не оставай в офиса. Излез да се разходиш, да усетиш слънцето и вятъра, да поразтъпчеш краката си. Въздухът ще ти подейства освежаващо и отморяващо.

►►►6 храни, които да НЕ ядеш в моменти на стрес

Вечер

*Щом се прибереш вкъщи, веднага отдели 20 минути за отпускане на нервите. Поиграй с кучето, пусни си хубава музика. Това ще повиши нивото на серотонин и окситоцин в организма ти и в резултат стресът ще те напусне. Има и друг ефект – ще бъдеш по-малко гладни на вечеря.

*Смей се на воля. Разказвай какви забавни случки си преживяла през деня, изслушвай и другите. Насърчавай ги да споделят приятни впечатления и мисли.

*Пийни чаша вино или бира с вечерята, но не преди това, защото предварително консумираният алкохол стимулира апетита и има опасност после да прекалиш с количествата храна.

*За десерт хапни парче черен шоколад – той активира центъра на удоволствието в мозъка.

Релаксирай ден и нощ: 21 начина да победиш стреса

Преди сън

*Създай си ритуал за преход от деня към нощта. Ако винаги правиш едно и също, преди да си легнеш, то ще се превърне в сигнал за тялото, че е време за нощна почивка.

Релаксирай ден и нощ: 21 начина да победиш стреса

*Легни си с лице към стената и вдигни краката си нагоре по нея, като опреш петите. Ще почувстваш приятно разтягане на мускулите, а телесните течности ще се насочат от ходилата към сърцето ти. Задръж така 5 минути и през това време дишай дълбоко с издуване на корема при вдишване.

10 неща, които незабавно трябва да махнеш от спалнята си

*Сложи на нощното си шкафче тефтер и молив. Ако се събудиш през нощта с тревожни мисли в главата или с идеи за разрешаване на проблемите ти, запиши ги. На другия ден това ще ти помогне да прочистиш съзнанието си от излишното.

*Вечер пий вода, а не плодови сокове. След консумация на плодови напитки е нужно е с 20-30 минути повече време, за да заспиш, поради погълната със сока захар.

*Лягай си веднага, щом почувстваш, че ти се спи.

*Слушай „бели шумове” преди заспиване – звук от морски вълни, тих вятър, чуруликане на птици или шум на листата на дърво.


Виж още



Ново в Cosmo