Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да преглътнеш чувствата си

 

Оценка: (0/5)

 
 

Негативните емоции сигурно те карат да се превръщаш в Бриджет Джоунс с буркан течен шоколад…вместо да речем, да нападнеш чиния задушени броколи. 

Как да преглътнеш чувствата си

Нормално е да ти се яде гадна храна, когато си в гадно настроение, при положение, че сладките неща и простите въглехидрати карат мозъка ти да освобождава високи нива, положително влияещи на настроението химикали, казва Рейчъл Лустгартен, клиничен диетолог в Well Cornell Medicine в Ню Йорк.

Виж кои храни да ядеш, когато си стресирана (снимки долу):

Кои храни да ядеш, когато си стресирана

За съжаление, хубавото настроение не продължава дълго. Нездравословното нагъване повишава нивото на кръвната ти захар, което след това изведнъж спада, оставяйки те изморена, гладна и не по-щастлива отпреди това.

Виж съветите на специалиста по здравословно хранене Линзи Смит, чиято нова книга Eat Your Feelings, показва как да заситим неконтролируемия си глад за въглехидрати със здравословни алтернативи. Философията є е:
Засищай чувствата, като стрес, тъга, умора, със солидни дози вещества, повишаващи настроението, вместо с боклуци, които допълнително те скапват. Опитай някои от нейните вкусни съвети.

Как да преглътнеш чувствата си

Ако си… стресирана

Какво искаш

Когато си под пара, вероятно се изкушаваш да ядеш нон­стоп чипс. Но простите въглехидрати, които орга­низмът ти пре­работва директно в захар, карат емоционалните ти нива да скачат нагоре-надолу, казва Лустгартен.

Какво ти трябва

Потърси хранителни вещества, които успо­кояват нервите ти. Цинкът, който може да намериш в орехите, дока­зано намалява напреже­нието. Орехите са и пълни с пълноценни мазнини, което може да ти помогне, когато вземаш важни решения. „Ще увеличиш дейността на мозъка си, когато добавиш ядки към всекидневното си хранене“, казва Смит.

Твоето спасение

Хапки за лека нощ

Разрежи две фурми наполо­вина и махни костилките. Напълни всяка половина с козе сирене и поръси с орехи.

►►►Как се справяш със стреса според зодията

Ако си… с разбито сърце

Какво искаш

Пица, пържени картофки…всякакви мазни неща. „Гладът за такива неща е инстинкт, когато си потисната“, казва Смит. „Те временно повишават серотонина, невротранс­ми­терът, който те кара да се чувстваш на върха на света“. Но запомни, че спадът след това е много неприятен.

Какво ти трябва

Вместо временно да реша­ваш проблема, нахвърляйки се върху поредната лазаня болонезе, потърси храна, която ще ти помогне по-трайно да се справиш с неприятното състояние. Бананите (които ние вина­­-
­ги приемаме за десерт) съдържат магнезий, който повишава серотонина и може да оправи настро­ението ти за дълго време.

Твоето спасение

Сладолед раздяла

Сложи в блендер замразен половин банан, нарязан на парчета, с половин чаша бадемово или кокосово мляко, добави лъжица фъстъчено масло. Разбивай, докато сместа стане гладка, сипи в купа и поръси с парчета тъмен шоколад. Изяж вед­нага или замрази за 30 мин.

Как да преглътнеш чувствата си

Ако си… изморена

Какво искаш

Тялото ти буквално крещи
за кофеин и захар, но ти не се предавай. Бързото обод­ряване от такива напитки има краткотраен ефект.

Какво ти трябва

Когато ти е необходима доза енергия, за да издър­жиш до 3 през нощта, задъл­­жително пий теч­ности. Дори и лека дехидра­тация може да те накара да се чувстваш сънлива, каз­ва Патриша Банан, автор на Eat Right When time is Tight. Лип­са­та на течности кара сърцето ти да работи по-бързо и да изпомпва кислород през кръвонос­ната ти система, усилия, след които се чувстваш изтощена.

Твоето спасение

Лимонада с куркума

Сипи в кана чаша вода с една лъжица куркума (спо­ред проучвания повишава енер­гията), добави сока на два лимона и една лъжи­­ца кленов сироп. Изсипи върху лед.


Виж още



Ново в Cosmo