Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

FOMO или страхът да не пропуснеш нещо

 

Оценка: (0/5)

 
 

FOMO е страх да не пропуснеш нещо (fear of missing out) и е арахнофобията (страх от паяци) на нашето време. Ето как можем да се справим с този страх.

FOMO или страхът да не пропуснеш нещо

Мразя да пропускам неща. Ето, казах го. Дали ще е питие след работа, среща със семейството или уикенд с приятели, мисълта да не присъствам на някакво събитие, което може да се окаже „най-страхотната вечер”, ме кара сериозно да се притесня. И това FOMO, този страх, се простира в много големи мащаби. Наскоро бях поканен на откриване на нов фитнес и почти започнах да се обличам като за събитието, страхувайки се да не пропусна партито. За щастие, след като си представих какви напомпани знаменитости ще има там, бързо си смених мнението и желанието. Имах сериозен пристъп на FOMO, докато размишлявах по време на партито от нас, притеснявайки се, че ето каква страхотна вторник вечер изпускам.

►►►Разбери кои са твоите две най-важни качества

Убедих се, че FOMO е нещо хубаво, защото променя страха в мотивация. Казвах да на всичко и се опитвах да се впиша навсякъде. А истината? Така тръгвах по пътя на провала и оказва се, че не съм само аз.

„FOMO се превръща в нещо много често срещано с цялата тази комуникация около нас, с този лесен достъп до всякаква информация и възможности, които ни позволяват да знаем какво става в света”, обяснява психологът Нанси Сокарно. „Само за минута, че и по-малко, можем да получим информация какво прави всеки”.

FOMO или страхът да не пропуснеш нещо

Вятър и мъгла

Социалните медии комбинират снимки от най-перфектните ни моменти на живота ни и често представят нещата малко изфабрикувани. Всички сме попадали в ситуации при които молим приятелите си да ни снимат няколко пъти или да филтрират незнайно защо хубавия залез, за да изглеждат стените ни по-бляскави. Няма лошо да изглеждаш прекрасно, но трябва да се научим да обмисляме какво виждаме по стените си в социалните мрежи. Понякога е чаша вино или луксозен плаж на далечен остров, които колкото и да са красиви, не означават, че в този момент някой друг не е на по-хубаво място или не си изкарва много по-добре.

Най-сигурният начин да избегнеш притеснението от FOMO усещането е да си сигурна, че правиш нещата, които те радват. „През голяма част от времето се превръщаме в двойник на някой друг”, казва Сокарно. „Хората имат склонност да излагат на показ само позитивната страна на живота си и ако в социалните мрежи всичко е цветя и рози, в реалния живот може и да е различно”.

FOMO или страхът да не пропуснеш нещо

Здравословна конкуренция

Запазваш ли си хубави снимки от екзотични пътувания на твои приятели? Или снимки на фитнес инструкторки с перфектни тела? Нормално е да се стремиш към повече, но си има и граници. „Да използваш чужд успех е страхотен начин да се мотивираш, докато се радваш и не завиждаш, което понякога е трудно”, казва Сокарно. „Да имаш всичко не е задължително хубаво нещо и нечия чужда идея за успех не винаги ще ти приляга. Отдели си време и помисли какво би те направило наистина щастлива и успешна”.

►►►Защо душевното ти здраве има нужда от музика

FOMO се превръща в тревожност

Когато страхът да не пропуснеш нещо стане част от своето всекидневие, най-вероятно се е превърнал в тревожност. Това може да включва паник атаки, обсесивно-компулсивно разстройство, или непрекъснато притеснение. Важно е да впрегнеш всичките си умствени сили, за да разбереш дали щастието и самочувствието ти се влияят от сравненията ти с чужди съдби или страх да не пропуснеш нещо. „Ако усещаш безпокойство, свързано с желанието ти за успехи или осъзнаваш, че се подлагаш на голямо напрежение, това може да ти е сигнал да поспреш за малко”, обяснява Сокарно. „Ако твоят FOMO е минал здравословните граници, е важно да потърсиш лечение. Така ще можеш да се научиш да намираш причината за своите тревоги и стъпките, които да предприемеш, за да ги намалиш”.

Така че, ако стената ти е пълна със снимки на летни коктейли, приятелки с бански, а ти само искаш да си пуснеш някой филм във вас – направи го! FOMO трябва да е само мотиватор и вдъхновител за нови цели и затова от сега нататък аз потвърждавам, че ще присъствам само на места, на които искам и обичам. Обещай си и ти!

FOMO или страхът да не пропуснеш нещо

3 стъпки, за да се освободиш от FOMO

Съвети на психолога Нанси Сокарно

Приоритизирай щастието си

В по-голяма част от времето щастието ти е изместено от това накъде е насочено вниманието ти, затова се фокусирай върху неща, които те правят щастлива.

Забави и оцени живота си

Да забавиш означава да живееш повече за момента, да оцениш какво имаш и да покажеш благодарност и за най-малките неща. Ще имаш време и помислиш наистина за живота си, за това кое те прави щастлива и след да се фокусиращ върху него.

Разбери, че не трябва да имаш всичко

Да искаш да имаш всичко означава че се целиш много нависоко и не оценяваш нещата, които вече имаш и си постигнала. Желанията са ни буквално безкрайни, но в същото време нуждите ни не са, затова реши кое от всичко ти е най-важно и се фокусирай върху него.


Виж още



Ново в Cosmo