Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

8 лесни начина да победиш стреса и тревогата

Оценка: (0/5)

 
 

Всеки ден животът ни предлага поводи за тревоги и страхове. 

8 лесни начина да победиш стреса и тревогата

Ако успеем да внесем малко повече лекота в поведението и мисленето си, можем да видим проблемите по нов начин и да победим стреса!

Лекотата може да превърне един недостатък в предимство. Тя означава не да се противопоставяме на сериозността в живота, а да се предпазваме от това, което може да го направи тъжен, да не се оставяме събитията и емоциите да ни смазват психически. На някои хора лекотата им е присъща по природа, за други тя изглежда непостижима. Всъщност е добродетел, която може да бъде възпитана у всеки човек. Ето няколко идеи, които могат да помогнат.

Хороскоп на слабите ти места

Внеси ред около себе си

Излишеството създава напрежение, затова е добре да премахнем това, което е в повече. Направи разпределение на вещите си – нужни, ненужни и такива, които могат да бъдат полезни на други хора. Нещата, които решаваш да запазиш, подреди на определени места, така че бързо да ги намираш. Тази проста операция ти позволява психически да се освободиш от тежестта на миналото, за да продължиш с лекота напред.

Търси простите решения

Целият ден преминава в изпълнение на различни служебни и семейни ангажименти, към които се добавят стресиращо ползване на градския транспорт, общуване с колегите и десетки други дейности, които „изпомпват” енергията ни. Рационализирай програмата си, отдели важното от по-малко важното и най-вече приеми, че е невъзможно да свършиш абсолютно всичко. Така не можеш да постигнеш нищо друго, освен да се подложиш на още по-голямо напрежение и да се разочароваш от неизпълнената цел. Коригирай начина, по който се организираш, така че да си спестиш този стрес. Търси най-простите решения и се придържай към тях.

8 лесни начина да победиш стреса и тревогата

Възпитавай у себе си чувство за хумор

Отправната точка е да престанеш да се взимаш на сериозно. Да, самоиронията е източник на голяма лекота! Колкото повече се смеем над себе си, толкова по-слабо е напрежението в отношенията ни с другите. Смехът сближава хората. Самата усмивка, дори и да е малко насилена, забавя сърдечния ритъм и снижава нивото на стреса – това са сериозни научни заключения. Хуморът се възпитава – гледай отново любимите си комедии, чети осторумни книги, срещай се със забавни хора, упражнявай се в разказване на вицове, търси комичната страна на нещата /винаги има такава/, играй си с думите и преди всичко смей се на глас!

►►►ВИЖ ТУК: 9 начина да се почувстваш щастлива (веднага)!

Не вярвай сляпо на твоето тълкуване на нещата

Тревожните по характер хора са склонни към негативна интерпретация на фактите, но това е поправимо. Първо трябва да разбереш, че подобно мислене ти вреди, и да решиш да се пребориш с него. Замествай негативните фрази, които се въртят в главата ти, с позитивни. Остави свободно поле за фантазията си, като визуализирате ситуации, които предизвикват удовлетворение и радост. Трудно е само в началото, после става навик.

Отдели време за удоволствия

Около теб е пълно с източници на удоволствие. Възхити се на пейзажа, погали домашния любимец, слушай музика, купи си нова дреха, хапни нещо вкусно – така ще изпратиш позитивни съобщения към мозъка. От важно значение е да отделяш време за това, което обичаш, дори само няколко минути дневно. 

8 лесни начина да победиш стреса и тревогата

Фантазирай

Идеята е да се откъснеш от обичайното. Приготви нещо ново за вечеря, потърси любимия човек, когато най-малко очаква да те чуе, излез сред природата през уикенда... Дните си приличат, разчупи ритъма! Най-незначителни промени могат да направят живота по-щастлив. А ако ти липсват идеи, спомни си мисълта на Сент Екзюпери: „Всички хора първо са били деца, но малко от тях си го спомнят”. Върни се към нещата, които си обичала в детските години, фантазирай, експериментирай...

►►►ВИЖ ТУК: 9 признака, че си твърде критична към себе си!

Излитай виртуално

Отделяй по няколко минути всеки ден, за да „изключиш” от действителността. Намери спокойно място, остави телефона си в друга стая, затвори очи и вдишай дълбоко. Представи си нещо, което би искала да се случи. После си го представи вече реализирано, съдържащо се в прозрачна розова сфера. Проследи мислено как сферата се издига свободно в небето, носена от вятъра. Това символизира твоето емоционално откъсване от желаното събитие, което го освобождава от напрежението, натрупано около очакванията ти.

8 лесни начина да победиш стреса и тревогата

Говори по-малко за проблемите си

Макар че споделянето на тревогите с близък човек може понякога да помогне, в повечето случаи то още повече усложнява нещата. Особено ако човекът отсреща има подобна на твоята склонност към безпокойство. В такъв разговор се отделя много време за излишни анализи, които навлизат детайлно в проблема, за да го превърнат накрая в неразрешим. Стресът става още по-голям. Ако непрекъснато се чуваш да произнасяш тъжни и тежки „истини”, самата ти ще си все по-убедена, че изход няма. Вместо да се съсредоточаваш върху гнева и неудовлетворението си, оцени позитивните неща в живота си, в току-що приключилия ден. Коментирай на глас нещата, които те радват и те карат да се чувстваш полезна.

Освободи се от стреса с лесно упражнение, за което ти е нужна само възглавница: вдишай дълбоко с издуване на корема, задръж дъха си, издишай шумно, като в същото време хвърлиш възглавницата във въздуха.


Виж още



Ново в Cosmo



Няма коментари

Все още няма коментари за "8 лесни начина да победиш стреса и тревогата".

Твоето мнение ще е първо!