Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

14 неща, които продуктивните жени правят всеки ден

 

Оценка: (5/5)

 
 

Добрата новина: повече от постижимо е да станеш по-продуктивна.

14 неща, които продуктивните жени правят всеки ден

Ако искаш да узнаеш 15 дребни, но важни начина да направиш деня си по-динамичен и значим, то ние ти ги „сервираме“ и ти пожелаваме да почнеш приложението им от утре.

21 вдъхновяващи цитата от успели жени

1. Измивай чиниите веднага щом доближиш мивката.

Вместо, знаеш... да ги изчакаш да се натрупат на гигантска купчина, която ще миеш половин час, вместо няколко минути. Миенето на чиниите е едно от онези задачи, които изглежда ще отнемат цяла вечност, но действително не са толкова трудоемки. Стига да се захванеш с тях, разбира се.

2. Опитай да се фокусираш само върху едно нещо за определен период от време.

Това е още един фактор, за който ти се струва, че те забавя, но задачите ти отнемат по-малко време, ако им отделяш внимание една по една. Завършиш ли първата, чак тогава започваш втората и т.н. Не само, че правенето на 19537 неща те кара да полудяваш, но почти със сигурност значи, че а) няма да свършиш някое от задължението като хората или б) ще забравиш за няколко неща напълно.

3. Прави си списъци.

В зависимост от предпочитанията ти, това може да бъде един голям списък с основни задачи за вършене през целия ден или ако си от онези хора, които обичат да задраскват неща от списъка, нещо дробно. От сорта на „изпий чаша вода“ или „яж обяд навреме“. Когато имаш видимо напомняне за това какво трябва да свършиш и какво вече си направила, се чувстваш по-уверена.

►►► 9 начина да се почувстваш щастлива (веднага)

4. Поддържай бюрото/ вкъщи или в офиса чисто и подредено.

Чисто бюро отваря хоризонти за нови задачи.
Чисто бюро отваря хоризонти за нови задачи.

Да, готините декорации за бюро са радост за окото. Но претрупаното бюро отвлича вниманието и дразни, когато имаш спешна нужда да намериш нещо важно. Поддържай мястото, на което работиш минималистично чисто и подредено – това ще зарадва и облекчи мозъка ти.

5. Освен това, поддържай и спалнята си чиста и подредена.

Това означава, че на пода не бива да има разпръснати дрехи или купчини от обувки, които си решила да не носиш в последния момент. Нито да имаш „Стола“, онзи митичен предмет, който уж всички притежаваме, но не бива. Разхвърляната стая е още една задача за вършене, която отнема време от по-важните неща. Както би казала майка ти: „Ще ти отнеме секунда да си закачиш блузата на закачалката“. Да си чистиш стаята из основи отнема много повече време.

Най-добрите твои качества според зодията ти

6. Записвай си срещите с приятели в календар.

Осъзнаваме колко смешно изглежда да напишеш, че след два дни ще пиеш вино с Ива, но така избягваш най-неприятната грешка от всички – да насрочиш две срещи за един и същи ден. Особено ако не можеш да ги комбинираш. Да не говорим, че това ти дава възможността да кажеш на Ива „Сега ще те запиша в графика си“.

7. Оставяй си малко свободни минути между срещите.

Един от най-големите убийци на продуктивността е закъснението. Недей да обричаш графика си на неуспех, като насрочиш работна среща от 12:30 до 13:30 и кафе с колега в 13:32. Остави 10-15 минути между срещите, така е много по-реалистично да спазиш всичките си уговорки, дори в момента да ти се струва губене на време.

►►► 11 тайни на момчиетата, които не закъсняват

8. Приготвяй си обедите предварително.

Не е необходимо да се развихряш в кухнята в продължение на часове, като професионален готвач. Просто отдели малко време от вечерта, за да опаковаш остатъците от вечерята за следващия ден, когато ще ги хапнеш в офиса. Освен че елиминираш 30-минутното чудене къде ще ядеш за обяд, но и ще си спестиш доста пари. Печеливша ситуация, откъдето и да го погледнеш.

9. Нагласи си аларма според това колко време точно ти отнема да свършиш нещо.

Чувството, когато си приключила навреме.
Чувството, когато си приключила навреме.

Ужасно е, когато осъзнаеш, че дадена задача ти е отнела 90 минути, а ти всъщност си напълно способна да я приключиш за 20 минути. Научи се как да не протакаш, като си нагласяваш аларма на телефона за точното време, което можеш да отделиш за дадено нещо.

10. Приеми, че не всяко нещо може да се свърши перфектно на 110%.

Една от тайните на продуктивността е да не отделяш всяка секунда в размишление как да доведеш дори най-малкия детайл до перфектност. Това е изтощително. Научи се да определяш приоритетите си и приеми, че понякога „достатъчно добре“ е напълно задоволително.

►►► 13 неща, които правят уверените момичета (още преди закуска)

11. Също така осъзнай, че няма нищо лошо в това да делегираш.

Да, да, не обичаш да молиш за помощ. Но понякога се налага. Ако не можеш/ нямаш време да свършиш нещо, което някой друг не само може, но и иска да свърши, то не се колебай – поискай да ти помогне. Не се тревожи толкова, вероятно скоро ще се наложи да върнеш услугата и това няма да ти тежи на сърцето.

12. Определи точно време за отговаряне на имейли и текстови съобщения.

Ако отговаряш на всяко едно писмо, когато ти остане малко време, ще отделиш 98% от времето си в отговаряне на съобщения. Недей да караш хората да те чакат, но имай предвид, че едва ли всяко едно съобщение изисква незабавен отговор. Разбира се, ти можеш да прецениш най-добре според ситуацията, но както казахме по-горе, научи се да приоритизираш.

13. Сложи груповия чат с 10 други приятелки на „Do Not Disturb”.

Признай, че непрекъснато дрънкащият телефон те разсейва невъобразимо. Но една от магиите на телефоните е, че съобщенията си стоят там и можеш да ги прочетеш във всеки един момент, в който имаш повече време. Яко, а?

14. Научи се да казваш „не“.

Този съвет се дава често, но още по-често се игнорира. Да кажеш „не“ е напълно в реда на нещата. Не само това, отказът е здравословен за теб. Само нахалните и несъобразителни хора ще се впечатлят, ако им откажеш любезно. А кой иска да се занимава с нахални и несъобразителни хора?


Виж още



Ново в Cosmo