Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Вредите от емоционалното хранене

Росица Шишкова
 

Оценка: (5/5)

Каква ли е истинската причина да не успяваш да закопчаеш дънките си?

Преди да напъхаш седмия шоколадов бонбон в устата си, се замисли наистина ли си гладна или емоциите ти надделяват и те подтикват към преяждане?

Постоянно ли се храниш на крак? Случвало ли ти се е да се натъпчеш с пакетче бисквити, защото имаш спешна среща, а стомахът ти е празен? Прекалено заета ли си дори да прочетеш това до края? Ако отговорите ти са положителни, има доста голяма вероятност да си склонна да преяждаш, когато си под стрес. С други думиq си емоционално предразположена да се успокояваш със сладки и мазни неща за хапване, когато преживяваш кризисни моменти.

Отпусни се. Наистина има начин да се справиш с този проблем стига да се добереш до причината, която те подтиква към храна, храна и още храна (при това калорична!) и когато успееш да си изградиш алтернативен план, щом апетитът ти се отвори повече от необходимото.

За начало се опитай да определиш кой от трите типа емоционални чревоугодници си (И да знаеш, че може да притежаваш черти и от трите типа).

Тип 1
За развеселяване

Признаци: Чувстваш се психически и физически изтощена и затова прибягваш до шоколад или пакетче чипс, за да успееш да преживееш деня. Може би дори правиш опити да се самоубедиш, че това е чисто и просто начин да се концентрираш, но дълбоко в себе си си напълно наясно, че не е така. Единственото, което ти носят сухите висококалорични храни, е краткотрайно повдигане на духа.

„Здрав дух в здраво тяло.“

Физическите симптоми на стреса изискват физически техники за релаксация. Ако усетиш, че ядеш преди всичко, защото си отпаднала, би могла да постигнеш чудеса като дишаш дълбоко или чрез масаж, йога и медитация.

Ако си най-уязвима, докато си в офиса, намери минутки за себе си в претовареното си работно време. Използвай обедната си почивка, за да отидеш на фитнес например, или се разходи в парка вместо да останеш зад бюрото си и да прекалиш със захарта и кофеина. В онези супер заети дни, когато не можеш да си позволиш цял час за обяд, дори 10 минути енергично ходене или качване по стълбите в офиса, биха могли да ти помогнат да се освободиш от напрежението.

Тип 2
За успокояване на нервите

Признаци: Неспокойна си. Ядосана си на гаджето. Притесняваш се за предстояща служебна среща. Или просто си изпаднала в паника, защото си закъсала с парите. За да се справиш (или по-точно да забравиш) се наслаждаваш на огромна чаша вино или парченце от любимото ти тирамису, за да се поуспокоиш.

„Има две житейски правила: Правило 1: Не се тревожи за дреболии! Правило 2: Всички неща са дреболии.“, Ницше

Опитай да разпознаеш емоциите, които повишават апетита ти и открий по-добър начин да ги изразяваш. Научи се да поглеждаш живота в „очите“ и да се справяш с проблемите си, вместо да разчиташ на храната или алкохола, за да се чувстваш по-добре в момента и да си криеш главата в пясъка. Горчивата истина е, че 99% от нещата, за които се притесняваме всекидневно, са пълни глупости.



Тип 3
За награда

Признаци: Най-после си направила пролетното почистване на гардероба си, за което се канеше от месеци, помолила си за повишение в службата и си го получила или си сключила служебната сделка на живота си. Адреналинът е все още повишен от постигнатото ти и мисълта да се възнаградиш (с нещо вкусно) ти се струва доста изкушаваща.

Владей апетита си, иначе той ще те завладее.

Разбира се, че в живота съществуват поводи, достойни да бъдат отпразнувани като повишение или рожден ден, но не всяка победена стресова ситуация трябва да бъде отбелязана с калорична бомба. Измисли си други награди като SPA-глезотийки или нов чифт обувки. Друг вариант е да планираш екскурзия за уикенда след голямо постижение в офиса. Това не само ще ти помогне да се отпуснеш много повече от който и да било сладолед, а и ще те ободри за следващи предизвикателства.


Виж още



Ново в Cosmo