Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

В коя държава се хранят правилно?

 

Оценка: (0/5)

 
 

Предлагаме ти 5 популярни хранителни режима. Открихме минусите във всеки от тях и ще ти разкрием как да поддържаш баланса на витамини и минерали по всяко време на годината без много труд.

В коя държава се хранят правилно?

Лесни, вкусни и здравословни парти идеи: грабни си от галерията долу.

Лесни, вкусни и здравословни парти идеи

►►►Дори да си супер заета, храни се здравословно. Ето как.

В коя държава се хранят правилно?

Трудно е да получиш пълния комплекс от хранителни вещества с храната, а когато навън е студено – е двойно по-трудно. На обяд обикновено избираш „удобна храна“, за да хапнеш набързо до офиса или направо на бюрото. Менюто става все по-еднообразно и бедно на полезни вещества.

Това често води до хиповитаминоза – дефицит на необходимите витамини и фитонутриенти – например на витамин С, на желязо, цинк.

За да си осигуриш непрекъснат поток от витамини и минерали, е необходимо стратегически точно да планираш менюто си – редовно да ядеш плодове, зеленчуци, зелени салати, месо, риба, морски продукти, семена и ядки.

Не съществува 100% правилен режим на хранене.

 

За да не сме голословни, походихме към въпроса детайлно и анализирахме какво ядат по света.

Американска кухня
Плюсове и минуси:

В коя държава се хранят правилно?

  • • Разнообразие

  • • Голямо количество рафинирана захар

  • • Почти пълно отсъствие на фибри

  • • Огромни порции

  • • Висока калоричност

  • • Превес на простите въглехидрати и „лошите“ мазнини

Очевидно това е най-вредният хранителен режим, който можеш да си представиш. Много рафинирани продукти, ГМО, нечовешки порции и захар-захар-захар. Но трябва да отдадем дължимото на американците: именно преди 20 години там започна манията по здравословния начин на живот и органиката. За да осъзнае необходимостта от промяна, най-дебелата нация трябваше да удари гастрономичното дъно и да поведе класацията по затлъстяване на нацията.

Точно от Запада при нас дойде модата за здравословното хранене, LCHF менютата (с високо съдържание на мазнини и с ниско на въглехидрати) и прочие диетични хитринки.

Благодарение на блогърите и звездите, веган вече не е обида, а позиция, която се разбира и дори уважава.

И въпреки това, много от американците продължават да похапват бургери. Защо? Първо, заради навика, а второ – Здравословният начин на живот е доброволно и отговорно нещо, а също и скъпо. За да си набавиш необходимите витамини и елементи, ще дадеш немалко пари, а по калоричност продуктите няма да отстъпват на тази на бургера с мазните пържени картофки.

►►►Ето го най-здравословния плод на земята.

Българска кухня
Плюсове и минуси:

В коя държава се хранят правилно?

  • • Високо съдържание на протеин

  • • Недостатъчна употреба на пресни плодове и зеленчуци

  • • Изобилие на тежка и мазна храна

  • • Високо съдържание на прости въглехидрати

  • • Безкрайно потребление на захар

►►►6 здравословни храни, които всъщност не са такива.

Да нарежеш на ситно няколко невинаги добре съчетаващи се продукта и да ги объркаш с майонеза, е любимото мезе и предястие на българина. Спомни си как чакаш празниците, за да си забъркаш солидно количество Руска салата.

Сега няма да вадим книги с рецепти от миналия век, но ще отворим хладилника. Какво има в него? Кренвирши, майонеза, картофи, бял хляб, зехтин, елда, сирене... И по-нататък – индивидуално.

Според статистката 85% от българите ядем тестено, и пак толкова от нас не сядат на масата без хляб. За макароните – да не споменавам. Колко от вас сложиха плод на масата за вечеря? „Къде са зеленчуците, особено през зимата?", ще попиташ ти. Ами, например в супата. Тя като че ли има сакрално значение в гастрономичната култура на страната ни. Сурови зеленчуци и зелените им събратя се появяват на масата основно през лятото, а и тогава явно недостатъчно.

Най-добрите природни диуретици: в галерията долу.

Най-добрите природни диуретици

Японска кухня
Плюсове и минуси:

  • В коя държава се хранят правилно?

  • • Високо съдържание на омега 3 киселини

  • •  Прости и свежи съставки

  • •  Високо съдържание на нишесте

  • •  Дефицит на омега 6 киселини

►►►Дори на път можеш да ядеш здравословни храни.

Да, за азиатските дълголетници се носят легенди, а дебели рядко ще видиш по тези ширини (без да броим сумистите). Кухнята им наистина е богата на омега 3 мастни киселини, съставките са просто и пресни, а приготвянето – нагледно и приемливо.

И въпреки това и тук има за какво да се хванем. Първо, белият ориз – на закуска, обяд и вечеря. При азиатците той заменя хляба.

Всъщност тази зърнена култура е лишена от полезни вещества и дори е вредна – тя съдържа един от най-бързите въглехидрати сред зърнените култури, нивото на захар в кръвта скача от него и след това рязко пада, предизвиквайки инсулинови скокове, остро главоболие и дори диабет.

В САЩ е направен експеримент, който показва, че употребата на рафиниран ориз повече от 5 пъти в седмицата увеличава шансовете да се разболееш от диабет със 17%. „Японците го ядат, пък нищо им няма“. Естествено. Оризът за тях е продукт от първа необходимост в продължение на векове. Метаболизмът им е променен в съответствие с азиатските реалности.

Близкоизточна кухня
Плюсове и минуси:


В коя държава се хранят правилно?

  • • Разнообразие в менюто

  • •  Много зелени продукти и подправки

  • •  Високо съдържание на протеин

  • •  Дефицит на омега 3 киселини

  • •  Много масло и пържени храни

Близкоизточната кухня е нещо разнообразно, вкусно и засищащо. А и още тя се счита за една от най-древните. Ако трябва да я опишем накратко, ще се получи нещо такова: много зърнени храни, червено месо, подправки и билки. Между другото, оттук идва любимият на много от нас фалафел, хумус, шаурма (печеното месо за дюнер). Като цяло, всичко изглежда добре. Нахутът (основата за фалафел и хумус) е богат на протеини, червеното месо увеличава хемоглобина, а подправките намаляват нуждата от сол. Единственият нюанс е, че повечето храни съдържат катастрофално количество масло, а хитът фалафел се пържи във фритюрник. Дори няколко листа маруля и домати не могат да компенсират холестероловият удар.

Средиземноморска кухня
Плюсове и минуси:


В коя държава се хранят правилно?

  • • Балансирани съставки

  • • Голямо количество полиненаситени мастни киселини, фибри и биологично активни вещества

  • • Режимът е богат на леки протеини и минерални соли

  • •  Високата цена

Истината е, че няма за какво много да се заядем в случая – неслучайно диетолозите обявиха тази система на хранене за най-балансирана и стратегически вярна за запазването на здравето. Освен това е диета, която ЮНЕСКО причислиха към културното наследство през 2010 г.

American Journal of Medicine, Archives of Neurology, Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism и много други уважавани издания писаха за ползата от диетата за мозъка, сърдечно-съдовата и други системи в организма.

Какво тук е по-особеното? Максимум зеленчуци, плодове, които се купуват всекидневно, получавайки на практика всичко от градината, ароматни подправки вместо сол, качествено червено вино, натурални млека, пресен пълнозърнест хляб и главният свързващ елемент – студено пресован зехтин.

А сега да се пренесем в българската реалност и да се опитаме да намерим прясна сьомга и клонче розмарин. При вида на цената, като нищо ще ти скочи нивото на кортизола (хормонът на стреса). А да си нервна, както знаеш, е вредно. Спазването на средиземноморската диета ще се отрази положително на здравето, но ще ти струва като едно крило на самолет, купено някъде от Портофино.

В коя държава се хранят правилно?

Изводите
Можеш да си направиш балансиран режим на хранене, но това ще ти струва известни усилия – материални, физически и дори морални, защото да смениш начина си на хранене, означава да промениш начина си на живот. Има изход – обърни се за помощ към биологично активните добавки. И не ни оборвай с „Да бе, баба ми само с добавки е живяла!“ Да, живяла е без тях и продължава да живее. Но ако имаш възможност да си в тонус и да поддържаш добро самочувствие с помощта на витамини и минерали, защо да я изпускаш?

БАД ще ти помогнат да коригираш менюто си, това не означава, че можеш с чиста съвест да се откажеш от броколите и лещата. Тези добавки ще ти помогнат да наваксаш дефицита от полезни вещества, но в никакъв случай не са заместител на здравословното хранене. То и в самото име е споменато – добавка към храната.


Виж още



Ново в Cosmo