Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Суперхраните – реална полза или PR

 

Оценка: (0/5)

 
 

Можем ли да разчитаме изцяло на суперхраните?

Суперхраните – реална полза или PR

Витаминния бум в края на 20 век даде път на фантастичната популярност на различните хранителни добавки, които заляха пазара в 21 век. Сега терминът „хранителна добавка“ стана почти синоним на измама, а цялото човечество започна да консумира супер храни! Просто мода или реална полза са те?

9 здравословни храни, с които не трябва да прекаляваш

Супер доктор

За първи път за супер храните започва да говори Дейвид Улф, който съветва много холивудски знаменитости за здравословното им хранене. Той си спечелва прозвището Доктор Авокадо, след разпространяването на мотото му „Яжте авокадо за вечеря и няма да се нуждаете от пластичен хирург!“ В началото на 2000 нарича шоколада панацея против стареене. Следващият „продукт на века“ бяха водораслите Спирулина с високо съдържание на лесно усвоими протеини (над 60%) и насърчаване загубата на тегло чрез детоксикиращия ефект. Така започва известността на супер храните, полезните продукти, които съдържат най-високата известна до днес концентрация на хранителни вещества.

►►►6 "здравословни" навика, на които да не вярваш!

Новата диета?

Супер храните не могат да заменят конвенционалните храни, въпреки концентрацията на витамини, минерали, аминокиселини, антиоксиданти и други хранителни вещества. Невъзможно е да се ядат само плодове, морски водорасли и ядки, защото има риск от хипервитаминоза на тялото, както и от претоварване на черния дроб и задстомашната жлеза, дължащо се на изобилието от вещества, които трябва да разделят и преработят. Супер храните също така няма да ти помогнат да свалиш 5 кг., няма да променят цвета на лицето ти, така че да нямаш нужда от основа и не лекуват хронични рани.

Зеленчуците, които всъщност не са толкова полезни за теб

Но ако спазваш здравословна диета и спортуваш активно и просто искаш да укрепиш тялото си, така че да го поддържаш в здраво и свежо състояние, то тогава може да разчиташ на реални ползи супер храните. И приеми, че няма да компенсират вредите от нездравословния начин на живот, алкохола, околната среда...

Така че запомни това:

Супер храните МОГАТ:

  • да добавят жизненост и енергия
  • почистят тялото от продуктите, следствие на разпада на вредните храни
  • да подобрят състоянието на кожата и косата
  • да нормализират работата на храносмилателния тракт
  • да подобрят настроението

►►►ВИЖ ТУК: Как трябва да се храниш на 15, 20 и 30 години!

Супер храните НЕ МОГАТ:

  • да намалиш драстично теглото си
  • да се излекуваш от хронични заболявания
  • напълно да ликвидират последиците от лошия начин на живот
  • да заменят диета и фитнес
  • да бъдат основа на диетата

Топ 10 на супер храните

Суперхраните могат да подобрят здравословното ти състояние, но не могат да те излекуват!
Суперхраните могат да подобрят здравословното ти състояние, но не могат да те излекуват!

Водорасли Спирулина – най-високо съдържание на протеини и Витамин В12

Акай бери – антиоксиданти, есенциални мастни киселини, витамини, минерали и фибри

Годжи бери – само 18 калории, 1 гр. протеин, 36% от дневната стойност на Витамин А

Семена чиа – есенциалните мастни киселини ен се намират в такава концетрация никъде другаде в природата.

Какао на зърна – желязо и магнезий, антиоксиданти (20 пъти повече, отколкото в зеления чай)

10 задължителни храни за твоята кухня

Мака – перуански корен женшен, който прилича на репичка, естествен афродизиак.

Топинамбур – йерусалимския артишок, естествен заместител на захарта, за диабетици.

Сок от пшенични кълнове – напитката се нарича витграс, има детоксикиращ ефект.

Хлорела – естествен антибиотик, който унищожава вредните бактерии, укрепва имунната система.

Киноа – по съдържание на фосфор може да се конкурира с рибата. Съдържа омега-3, омега-6 полиненаситени мазнини, витамини от група В, желязо, калций и цинк.


Виж още



Ново в Cosmo