Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Смяна на правилата: забрави за старите диети

 

Оценка: (0/5)

 
 

Забрави всичко, което знаеш от диетите и приеми един лек (и по-успешен) подход. Забавен факт: включва чипс.

Смяна на правилата: забрави за старите диети

Науката вече доказа, че това, което знаем от миналото, не е вярно. По-важно е да промениш настройките на съзнанието си, а не порцията в чинията. Прочети следващите редове и не се чувствай повече виновна за вафлата, която изяде.

Виж кои храни трябва да имаш вкъщи (снимки долу):

10 задължителни храни за твоята кухня

1. Забрави старото

Да се мотивираш, мразейки тялото си

Повярвай в новото

Да си по-загрижена

Ходила си вече на спининг, защото мразиш бедрата си (накрая мразиш и инструктора)? Това няма да помогне нито на съзнанието ти, нито на тялото ти. Изследвания, проведени в Университета на Сиракуза показват, че колкото повече жените мразят телата си, толкова по-склонни са да не тренират. И нещо повече, дори мисленето за това как теглото ти е наднормено, може да предизвика допълнително напълняване. Но как да излъжеш мозъка? Подсказваме: не като се засилиш да тренираш, а като забавиш темпото. Много. Проучване, публикувано в Annals of Behavioral Medicine, показва, че тези, които са подложени на програма за отслабване и получават обучения по йога или медитация, показват напредък не само по отношение на качеството на живот, но и отслабват повече. Затова освен физическите натоварвания включи и йога в ежедневието си – направи занятията за ума си приоритет какъвто са и високо интензивните тренировки.

Смяна на правилата: забрави за старите диети

2. Забрави старото

Не докосвай вредна храна

Повярвай в новото

Не бъди крайна

Всички плашещи заглавия за това колко е вредна захарта, картофите, хлебните изделия, не ни помагат. Изследване на Университета на Аризона показват, че сме по-склонни да правим нездравословен избор, когато сме предупредени, че не трябва. На участниците са дадени негативни, неутрални и положителни послания за храната, преди да им я предложат. Тези, които са били предупредени да не вкусват сладкишите, са изяли 39% повече от тези, които не са били.

►►►Не комбинирай тези храни, ако искаш да си здрава

Водещият изследовател на проучването казва, че в процеса на изследването се доказва, че подложените на диета са по-склонни да я нарушават. „Вместо да правят здравословен избор, поставените на диета изпитват по-голямо влечение към забранените им храни. Амелия Фриър, автор на Eat Nourish Glow, казва, че не трябва да се слагат етикети на храната. Ако виждаш салатата като „добра“, а чипса като „лош“, ти задвижваш мислите си в посока, че салатата е скучна, а чипса е примамлив, защото е недостъпен“. Направи си салата…с малко чипс.

Смяна на правилата: забрави за старите диети

3. Забрави старото

Проучи всичко

Повярвай в новото

Малки върхове, големи резултати

►►►8 лесни анчина да изгориш 100 калории

Знаеш уловката: ако искаш драстично да промениш нещо, трябва да вземеш решителни мерки. Очакванията ти са високи и ти се лишаваш от всичко, което обичаш. Но мозъците ни не приемат добре такива промени. При диетите с лишения ние много бързо връщаме загубеното си тегло, когато се връщаме към старите си навици, казва д-р Лиса Орбан, която е специалист по проблемите на емоционалното хранене. Вместо това си набележи редица малки промени. Сър Кари Купър, професор по психология в Университета на Манчестър нарича това подреждане на навиците и смята, че носи повече успех, отколкото една рязка промяна: “По-склонна си да направиш малка промяна, от което се засилва вярата във възможностите ти и минаваш към следващата отколкото една голяма“. Затова сложи вместо две лъжици захар една, смени бялата паста с кафява, а ориза с киноа. Просто е.

Смяна на правилата: забрави за старите диети

4. Забрави старото

Всяка грешка се брои

Повярвай в новото

Човешко е да се греши

В понеделник всичко върви по план, но в сряда вече много ти идва. Шефът пак си променя мнението, цялата ти чанта отвътре е омазана в червилото, което не затвори и имаш нужда от пица. И знаеш ли какво? Това е нещо съвсем нормално. Да кривнеш веднъж от пътя не означава, че няма да постигнеш желаното.

Проучвания показват, че хора, които следват стриктно диета в продължение на дни, губят по-малко излишни килограми от тези, които прескачат някой ден и си позволяват „забранени“ храни. Това означава, че прекаленото вманиачаване по хапки, калории и грамажи няма да ти помогне, защото освен всичко, непрекъснато мислиш за едно нещо и хабиш излишни нерви.

Д-р Орбан обяснява как това мислене приляга на идеята да бъдем по-гъвкави с правилата: „Доказателствата са категорични, че подходът „всичко или нищо“ не води до добри резултати в дългосрочен план. Вместо това си постави постижими цели и приеми, че ще се отклоняваш от тях понякога“.


Виж още



Ново в Cosmo