Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Повече плодове и зеленчуци - как да го постигнеш?

 

Оценка: (0/5)

 
 

Всички знаем, че плодовете и зеленчуците са полезни и необходими за здравето. Невинаги обаче успяваме да си ги осигурим в достатъчни количества. А няма да е трудно, ако малко коригираме навиците си...

Повече плодове и зеленчуци - как да го постигнеш?

10 плода, които са бедни на захар

Започваме деня с плод

Киви, портокал или ябълка – няма значение на кой плод ще се спрем. Той ще ни осигури свежо начало на деня. По-добре е да се консумира с кожата заради богатството от фибри. В неделя пък може да приготвим смути.

Повече плодове и зеленчуци - как да го постигнеш?

Зареждаме фризера със замразени плодове и зеленчуци

Лесно се намират замразени плодове и зеленчуци. Те не са много скъпи и позволяват да консумираме продукти от всички сезони. Внимателно трябва да се четат етикетите и да избираме плодове и зеленчуци без добавени подправки, сол или мазнини.

Повече плодове и зеленчуци - как да го постигнеш?

Всяка вечер супа

Супата хидратира и доставя минерални соли. Може да се приготвя само два пъти седмично, но в по-голямо количество, така че да има за всяка вечер. Всички зеленчуци са подходящи за супа.

Връщаме се към традиционните ястия

Яхниите на нашите баби са богати на зеленчуци. Едно такова ястие е балансирано и доставя всичко, от което се нуждаем. С него успешно можем да заменим пържолата и печеното пиле.

18 плодове и зеленчуци в причудливи форми

Винаги има салата в хладилника

За вечно бързащите хора предварително измитите и продавани във вакуум салати са едно отлично разрешение. Остава само да бъдат подправени!

Плодовете може да са и печени във фурната

Някои плодове – ябълка, круша, ананас, са още по-вкусни, когато са печени. Сервират се с леко подсладена извара и се превръщат в прекрасен десерт, дори за гости.

Повече плодове и зеленчуци - как да го постигнеш?

Комбинираме различни зеленчуци

Колкото по-цветна е чинията, толкова по-добър е апетитът. Комбинацията от червени, зелени и жълти зеленчуци е привлекателна и ни насърчава да хапнем по-голямо количество.

Какво представлява една порция плодове или зеленчуци?

Специалистите препоръчват по 5 порции плодове и зеленчуци дневно.

1 порция плодове съдържа 7-9 г глюциди, което се равнява на 1 киви или 2 мандарина, половин банан или 2 сушени кайсии, половин манго или половин печена ябълка.

1 порция зеленчуци съдържа 3-6 г глюциди, което се равнява на 100 г зелен фасул, зелена салата, зеле, ряпа, спанак или гъби, на 80 г моркови или тиква, на 50 г грах или червено цвекло, както и на 125 мл зеленчукова супа.


Виж още



Ново в Cosmo