Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Обявяваме война на мазнините

Стойка Данкова
 

Оценка: (0/5)

 

Открихме как да ядеш по-малко!

Някои от нас попадат по-лесно в капана на „тъпченето“ с храна, но използвайки определени техники могат да ядат по-малко и така ще открият, че отслабват неусетно.

Обявяваме война на мазнините
Външните фактори от нашето ежедневие могат да ни накарат  да преяждаме, без дори да го осъзнаваме. Научи как малките корекции в кухнята и незначителните промени в рутинните процедури, ще преобърнат нещата с краката нагоре, без да се налага да правиш големи жертви.

 

 
Пълната чиния или купаПредстави си бездънна купичка със супа или такава, която отново се пълни догоре, щом стигнеш до средата.

Професорът по маркетинг Браян Уансинк и неговите студенти направили експеримент, като сервирали на нищо неподозиращи клиенти в един ресторант доматена супа в дълбоки купи и в нормални купи. След това измерили какво количество супа хората консумират преди да установят, че са се заситили. Онези, които яли от нормалните купички, консумирали около 270 мл, докато онези, които хапвали от препълнените и широки купи, приели средно 440 мл.

Време за размисъл!

Да ядеш докато в чинията не остане и трошичка е класически пример и е познат на всички ни. Д-р Рик Каусман, експерт по хранене в Австралия, нарича това „да ядеш, когато не си гладен“ - и именно това предизвиква качване на килограми.

Очевидно е, че е много по-лесно да спреш да ядеш, когато ястието пред теб изчезне, отколкото когато тялото ти се опитва да ти каже, че е богато нагостено и доволно. Д-р Каусман съветва да се вслушваш в сигналите на тялото си, които показват, че приетото количество храна е достатъчно – например, когато започнеш да се чувстваш комфортно и не усещаш глад.

 
Отвличане на вниманиетоКогато си разсеяна и правиш десет неща едновременно – това може да е причината за солидното ти похапване.

Уансинк провел и друг експеримент с хора, които обядвали, докато слушат разни истории, и хора, които обядвали в пълна тишина. Тези, които били ангажирали вниманието си с историите изяли 15 % повече от тези, които били съсредоточени единственото върху храната. В друг подобен експеримент, Уансинк раздал на различни хора в кино безплатни кутии с пуканки. „Колкото повече бяха погълнати от филма, толкова повече пуканки погълнаха“, установява Уансинк.
 

Концентрирай се!
Французите се хранят редовно и когато седят да хапнат, отделят достатъчно време, за да се насладят на храната и вкуса на съставките.

Такъв вид хранене позволява на тялото ти физически да огладнее, да се засити за известно време, след това да огладнее отново и процедурата да се повтори. Това е в контраст с храненето тип „паша“ (да, все едно пасеш!), което е развито в други западни култури.

 
ИлюзиитеВсички сме податливи на оптичните илюзии.

Например, мислим си, че тънките и високи чаши побират по-малко количество течности от късите и дебели. В едно изследване на тийнейджъри от Щатите, Уансинк накарал група младежи да излеят сок или студена напитка във висока или ниска чаша (и двете чаши имали един и същ обем). Тези, които избрали късите чаши, изпили 88 % повече от останалите и когато ги попитали, те помислили, че са изпили само половината от действителното.

Решението!

Ако предпочиташ да пиеш от ниски и дебели чаши, използвай ги, за да пиеш вода с тях.

В Щатите, напитките носят 21 % килоджаула прием сред американците на възраст над 2 години – безалкохолни напитки и подсладените сокове са основните участници в храненето. За да ограничиш приема им, посегни към високите чаши.
 

 
ИзкушениятаТрудно е да устоиш на изкушенията.

В друг експеримент Уансинк оставил шоколадови блокчета по бюрата на няколко секретарки. Някои от тях пъхнал в прозрачни бурканчета, а други – в непрозрачни. Секретарките, чиито бурканчета били прозрачни, изяли шоколадите 46 пъти по-бързо от другите, чиито буркани били опаковани. В друг подобен експеримент, той поставил купи с бонбони на работните им места и на няколко метра от тях. Тези, на които шоколадовите изделия се намирали върху масите им, изяждали средно 8 бонбона на ден, докато тези, на които бонбоните били настрана изяждали около 3.


Дръж храната далеч от погледа си!
Съхранявай храните, които те изкушават, на по-далечни или скрити места, като например в килер или над кухненските шкафове.

Виждането и помирисването на любимата ти храна може да събуди глада ти и да стимулира слюноотделянето, което ще доведе до огромна консумация от тази храна.

 


Виж още



Ново в Cosmo