Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Минералите, от които се нуждае тялото ти

 

Оценка: (0/5)

 
 

7 минерала, за които не са ти нужни хранителни добавки!

Минералите, от които се нуждае тялото ти

Витамините вече губят популярност. Сега маниаците на тема здравословен живот обръщат повече внимание на минералите като магнезий, калций и цинк. Вместо да се хранят здравословно и пълноценно, обаче, някои хора сами си поставят диагноза, че им липсва някой минерал, без да са сигурни, че е така. А за нещастие, в последно време няма нищо по-лесно от това да отидат в аптеката и да си купят хранителни добавки, без изобщо да са се консултирали с лекар или експерт по храненето.

Виж кои храни трябва да имаш вкъщи (снимки долу):

10 задължителни храни за твоята кухня

„Минералите са много по-тънка работа от витамините“, коментира д-р Бари Сиърс, специалист по храненето. „Това е така заради различните им начини на абсорбация и потенциала да са отровни в неправилните дози.“ Ето защо Сиърс смята, че с минералите трябва да се внимава много. За разлика от витамините, които се отделят с урината, ако са повече от необходимото, минералите работят по двойки. „Затова балансът на калия и натрия е по-важен за нормалното кръвно налягане от простото намаляване на количеството натрий“, казва Сиърс. „По същия начин балансът на магнезия и калция е по-важен за здравината на костите, от увеличаването на калция. Затова приемането на един минерал като добавка може да наруши баланса, което е много по-лошо от предполагаемия му недостиг.“

Сиърс уточнява, че недостигът на минералите се установява чрез кръвни тестове – нещо, което средностатистическият потребител на минерали на таблетки вероятно не е направил. „Терапевтичният обхват на минералите е много по-ограничен от този на витамините“, казва Сиърс. „Цинкът е важен, но ако е повече от необходимото, става токсичен. Освен това, той трябва да е балансиран с мед, за да има полезен ефект.“

►►►Рибата и морските дарове - задължителни в менюто ти

Единственият минерал, който не достига на повечето хора според Сиърс, е магнезият. Единствените две добавки, които той препоръчва да се приемат без консултация с лекар, са рафинираното рибено масло за омега-3 мастни киселини и рафинираните полифеноли за активиране на важните гени.

Ако се чувстваш уморена и искаш да си сигурна, че се храниш пълноценно, трябва да имаш предвид следните неща. „Ако ядеш препоръчаното количество плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни и постни меса всеки ден, би трябвало диетата ти да е балансирана“, казва Ребека Люис, диетолог. „Пълноценното и балансирано хранене е достатъчно за набавянето на необходимите минерали, без добавки.“

Минералите, от които се нуждае тялото ти

Люис ни дава и удобен списък с храните, богати на ключовите минерали:

• Желязо: ябълки, зелен фасул, кафяв ориз, фасул, пъпеш, картофи, зелена салата и грах

• Цинк: стриди, червени меса, пилешко, фасул и зърнени храни

• Йод: йодирана сол, водорасли, ягоди, сирене, картофи

• Калций: ябълки, зелен фасул, цитруси, пъпеш, зелена салата•Селен: бразилски орех, кафяв ориз, гъби

• Магнезий: зелен фасул, цитруси, краставици, зелена салата

• Селен: бразилски орех, кафяв ориз, гъби

• Мед: фасул, цитруси


Виж още



Ново в Cosmo