Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Метаболитна диета: ускори обмяната на веществата

 

Оценка: (0/5)

 
 

Често причината за излишното тегло не е толкова храненето, колкото хормоните.

Метаболитна диета: ускори обмяната на веществата

Значи ли това, че е невъзможно да остлабнеш? Не. Специалистите са разработили специална диета, която ще ти помогне да нормализираш метаболизма си, да укротиш хормоналната буря и да станеш стройна и здрава.

Звезди, спечелили битката с килограмите по удивителен начин

Как ни пакостят хормоните? Инсулинът и естрогенът, когато се натрупат в големи количества, започват да натрупват мастни депа. А когато нивата на хормоните, които изразходват мазнини – тироидните, адреналина, норадреналина, тестостерона и други подобни – спаднат, не успяват да балансират натрупващите и започваш да пълнееш и от „едно листо маруля“. Естествено, ако хормоналният ти дисбаланс е сериозен, трябва да се консултираш с ендокринолог и, ако се наложи да приемаш лекарства. Но в 90% от случаите можеш да се справиш и сама.

►►►ВИЖ ТУК: Отслабни завинаги (диета без йо-йо ефект)!

Искаме обаче да те предупредим, че не е лесно и трябва силна воля и то много време. Диетата има три фази: активно сваляне на тегло, стабилизиране на теглото и затвърждаване на постигнатия резултат. Целият процес отнема не по-малко от три месеца, но опасността от йо-йо ефект след това е минимална.

Всички продукти в диетата получават дадена „оценка“, но това не е калоричността им, не е гликемичния индекс и изобщо не е някакъв конкретен параметър. Изчисленията са направени от професионални диетолози по сложни формули и се е получила схема, в която продуктите, които стимулират отделянето на хормони, изгарящи калориите получават оценка 0, а тези, които имат обратен ефект – оценка 4.

  • 0: кокоши яйца, пуешко филе, заешко, калмари, миди, скариди, риба, гъби, пресни зеленчуци, грах, магданоз, копър, босилек, горчица, хрян, подправки, чесън, лук, лайм, лимон оцет, млечни продукти с масленост до 2%.
  • 1: ягоди, фасул, пресни зеленчукови сокове
  • 2: растителни масла, орехи, семки, цвекло, моркови, пилешко, телешко, маслини, плодове, сирене, кашкавал, елда, овесени ядки, кафяв ориз, пълнозърнесто мюсли, пълнозърнест хляб, млечни продукти с масленост до 4%.
  • 3: пшеничена каша, царевица, твърди сирена, кисели млека с добавки, натурален шоколад, пресни плодови сокове
  • 4: твърд алкохол, бира, подсладени безалкохолни, сокове в кутия, консерви в масло, майонеза, колбаси, кренвирши, свинско, сланина, гъше месо, патешко месо, бяло брашно, тестени изделия, картофи, чипс, сушени плодове, мед, захар, млечен шоколад, бонбони, кондензирано мляко, сладолед, млечни продукти с масленост над 4%.

Първа фаза

В този стадий на диетата трябва да избираш само продукти с оценка „0“. За да не си съсипеш здравето, взимай и мултивитамини и пий много вода и неподсладен чай.

►►►ВИЖ ТУК: Причините, заради които не отслабваш!

Втора фаза

Вторият стадий на диетата е много по-лек. Просто трябва да съблюдаваш общата оценка при всяко хранене.

  • Закуска: 4
  • Втора закуска: 2
  • Обяд: 2
  • Следобедна закуска: 1
  • Вечеря: 0

Ако пропуснеш някое от храненията, не можеш да компенсираш пропуснатото с по-висока оценка при следващото хранене.

10 задължителни храни за твоята кухня

Трета фаза

Не се отличава много от втората, но можеш да добавиш по една единица към оценката за всяко хранене. Ако след две седмици хранене по тази схема не си качила килограми, продължавай по нея. Но ако забележиш, че започваш да качваш тегло, се върни към втората фаза. 


Виж още



Ново в Cosmo