Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как трябва да се храниш на 15, 20 и 30 години

 

Оценка: (5/5)

 
 

Макар да е важно да поддържаш балансирана диета през целия си живот (не се притеснявай, пицата не се брои), възрастта също влияе на начина на хранене.

Бягай от сладкото, жено, бягай!
Бягай от сладкото, жено, бягай!

Но какво трябва да хапваш през късните си тийнейджърски години, сравнено с това, което приемаш в края на 20-те? Отговаряме с нашия гид за правилно хранене според възрастта.

12 храни, които ще те предпазят от слънчево изгаряне

16 – 19 години

Макар хората на тази възраст да си мислят, че са напълно пораснали, те все още се развиват физически и психически. Неправилните практики в диетата им включват пропускането на закуската (между 25% и 45% от младите хора го правят), похапване между основните ястия, ядене на бързи закуски, нисък прием на витамини и минерали.

Проучванията показват, че тийнейджърите са тези, които най-рядко успяват да изпълнят препоръчаните за тях норми за прием на полезни хранителни вещества. Освен това, особено момичетата спазват твърде стриктни диети, чието калорийно и полезно съдържание е сведено до минимум. Само на зеле не се живее!

Какво да направиш: Остави си време за закуска всеки ден и приемай минерали и мултивитамини като добавка, за да си сигурна, че се снабдяваш с всичко необходимо за функциониране на мозъка и тялото ти.

►►► Виж тук сутрешните навици, които вредят на здравето ти!

19 – 21 години

Черният шоколад дава бърза енергия и съдържа много магнезий, но го съчетавай и с ядки.
Черният шоколад дава бърза енергия и съдържа много магнезий, но го съчетавай и с ядки.

Животът през тези години се развива на скоростни обороти. Пушене, пиене и вероятно прием на наркотици са обичайни вредни занимания за хората в този период. Неправилните практики отново включват пропускане на закуската, прихапвания между храненията и прекалено нисък прием на плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни.

Алкохолът, цигарите и безсънните нощи лишават организма от ценни за него хранителни вещества, а яденето на основно бързи закуски и колбаси не успява да снабди организма с ценни за него витамини.

Какво да направиш: Тъй като имаш нужда да изглеждаш и да се чувстваш добре на работа или по време на лекции в университета, увеличи приема на почистващи организма антиоксиданти. Те защитават кожата, косата и ноктите. Ядките, семената, плодовете и зеленчуците са прекрасен източник на антиоксиданти.

10 задължителни храни за твоята кухня

21 – 25 години

Това е добра възраст да започнеш да се фокусираш върху здравето на костите си. Партитата, пътешествията и работата поддържат организма ти активен, но определени храни и упражнения са важни за поддържане плътността на костите (която не достига своята връхна точка до средата или края на 20-те ти години). Ключовите вещества за целта са магнезият и калцият, но 1/5 от жените не приемат достатъчни количества от тях. Нивата на витамин D също са ниски при 1/5 от жените, което представлява сериозна вреда за костите. Носенето на слънцезащита през цялата година, колкото и да е важно, също пречи за достатъчното синтезиране на витамин D в организма (слънцето стимулира синтеза му).

Какво да направиш: Внимателно, но ежедневно излагане на слънце – 15-20 минути през летните месеци, е достатъчно за синтезиране на витамин D. Допълни процеса с прием на витамин D през устата, особено през зимните месеци, когато няма достатъчно благотоврни слънчеви лъчи.

Късните 20 години

Телешкото е най-добрият ти приятел, след като преполовиш 20-те си години.
Телешкото е най-добрият ти приятел, след като преполовиш 20-те си години.

Професията вероятно ти отнема повече време сега, а и трябва да съчетаваш дългите часове в офиса със социалния си живот. Това е време, през което не можеш да си позволиш да страдаш от дефицит на желязо. Въпреки това, на 1 от всеки 10 жени й липсва желязо.

Желязото се намира в червеното месо, зелените зеленчуци (като броколи и спанак) и бобовите култури. Обилният цикъл също намалява нивата на желязо в организма, което те кара да се чувстваш изтощена. Желязото е важно и за правилното функциониране на имунната система.

Какво да направиш: Червеното месо без тлъстини е отличен източник на желязо. Затова, включи в менюто си свинско, телешко и агнешко 4-5 пъти седмично. Добавка с желязо е препоръчителна, ако цикълът ти е по-обилен.

►►► Виж тук 7 проблема, които цикълът ти се опитва да каже!

Ранните 30 години

Животът е напрегнат за доста жени на тази възраст, независимо дали заради кариера или семейство. Готвенето на прясна храна всеки ден се оказва предизвикателство, а редовното спортуване ти се струва като невъзможна за постигане мечта.

Но това е периодът, в който мускулите започват да се отпускат и висящата кожа на ръцете се превръща от далечна тревога в реалност. Протеинът е най-важното хранително вещество за поддържане на тонуса, както и високоинтензивните тренировки (табата, тае бо, спининг).

Какво да направиш: Включи висококачествен протеин във всяко свое хранене (рибата, яйцата , нетлъстото червено месо и пуешкото трябва да са сред топ приоритетите ти). Вегетарианците е желателно да смесват в едно хранене продуктите, които им донасят протеини, например грах с киноа и т.н.

Късните 30 години

Много жени в тази възраст все още приемат доброто си здравословно състояние за даденост. В резултат, правилното хранене и упражненията все още стоят в изчакване на резервната скамейка. Ранните признаци на стареене – увисване на кожата, поява на фини линии, чувство на умора и стрес, могат да са предупредителен знак да промениш диетата си и да отделяш повече време за себе си.

Какво да направиш: Това е жизненоважен период да започнеш борбата със стареенето по най-правилния начин. Витамини А и C предпазват кожата, а витамин B и цинк се справят с умората и стреса. За да поддържаш умствения си потенциал на високо ниво, инвестирай в рибено масло или гледай да хапваш риба тон, сьомга или скумрия поне веднъж седмично.


Виж още



Ново в Cosmo