Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да пазиш диета без дори да забележиш

 

Оценка: (0/5)

 
 

Диета не винаги означава глад!

Как да пазиш диета без дори да забележиш

В един прекрасен ден ще започнеш диета. Сутрин ядеш каша, на обяд зеленчуци на пара, а вечерта пиеш айрян от обезмаслено кисело мляко. И през нощта ставаш да ядеш торта. Познато, нали? Но защо става така?

А защо има ограничения без резултати? А като няма резултати, защо да се мъчиш? В книгата си „Лесен метод за отказване на цигарите“ Алън Кар разказва за свой пациент, който му казал „Бих спрял цигарите, ако можех да пуша, докато ги отказвам“. В крайна сметка спирането на цигарите стресира пушачите. А какво правят те, когато са стресирани? - Пушат, разбира се.

Същата работа е и с диетите. Организмът възприема внезапните ограничения в храненето като стрес и си търси порцията ендорфини. А вкусната храна е най-бързият начин да се справиш със стреса. Ако можеше първо да отслабнеш, а после да минеш на диета, щеше да е перфектно и шоколад няма да ти трябва дори. Но има начини хем да не се лишаваш от храна, хем да отслабнеш и да излъжеш мозъка си. Ето как.

Каква е твоята закуска според зодията

Купи си малки чинии

Доказано е, че човек яде с очите си и приказката „на глада очите са големи“ е съвсем вярна. Колкото по-голяма е чинията, толкова по-голяма е порцията. Дори да сложиш в голямата чиния храната, която ти е достатъчна за цял ден, мозъкът ти пак ще ти казва, че не си се наяла добре. Но ако я сипеш в малка чинийка, ще имаш чувството, че си преяла.

И нека чинийките са шарени и ярки

Вярно е, че на бяла чиния храната изглежда по-красива. Но също е вярно, че подсъзнателно искаме да напълним цялата бяла чиния с храна. Докато цветните чинии не искаме да закриваме. А пък ако са зелени, ще ни се иска да сложим още пресни зеленчуци.

►►►ВИЖ ТУК: 5 признака, че трябва да промениш храненето си!

Скрий вредната храна

Не е нужно да криеш тайници на труднодостъпни места. Просто сложи вредните вкусотии в непрозрачни кутии или ги увий във фолио. А полезните храни дръж в прозрачни кутии или непокрити. Така като отвориш хладилника най-напред ще видиш задушените пилешки гърди, а не мазния салам и мозъкът ти ще ти сигнализира, че иска пилешко месо, а не съмнителен салам.

Не яж направо от опаковката

Знаем, че не ядеш направо от опаковката. И ние не ядем. Освен чипсове, бисквити и шоколад. И бонбони. А Нутела си гребем тайно от буркана, докато никой не гледа. Създай си навик да ядеш всичко от чиния, за да виждаш колко ядеш.

Опаковката е бездънна каца, от която не личи колко сме изяли и си мислим, че нищо не сме яли.
Опаковката е бездънна каца, от която не личи колко сме изяли и си мислим, че нищо не сме яли.

Приготвяй закуската от вечерта

Закуската е главният проблем на опитващите се да отслабнат. Трябва да се закусва, при това солидно, за да не дъвчат бисквитки до обяд. Но сутрин или не ти се занимава да правиш закуска, или просто не ти се яде. Затова ядеш сандвич и кафе и след два часа си толкова гладна, че можеш да изядеш и слон. Но има закуски, които можеш да си приготвиш от предишната вечер. Например можеш да си свариш овесена каша или да си опечеш парче месо. Като знаеш, че имаш готова храна, няма да се изкушаваш от банички и сандвичи.

Нека винаги има вода!

Сложи си няколко бутилки с вода в хладилника. Като ти се дояде нещо и отвориш хладилника, ще видиш водата и ще разбереш, че всъщност си жадна. Работата е там, че често бъркаме жаждата с глад. Освен това, кафето и сладките газирани напитки обезводняват организма. Затова нека винаги около теб има вода. Така постепенно ще отвикнеш да пиеш газирано и ще предпочиташ чиста вода.

Най-модерните здравословни храни в социалните мрежи за 2016

Пий от високи чаши

Първото правило на всяка диета е отказът от всякакъв алкохол. И това е ужасно. Още повече, че значи, че не можеш и да се позабавляваш на купони. Но всъщност употребата на алкохол може да бъде ограничена лесно и незабележимо. Учени провели забавен експеримент. Помолили професионални бармани да сипят на око 50 грама твърд алкохол в ниска широка чаша и висока тясна чаша. Оказало се, че във високата чаша има около 20% по-малко алкохол, заради визуалната измама, че в нея има повече течност. Така че пий от високи чаши, а ако обичаш коктейли, помоли да ти сложат повечко лед. Така ще пиеш по-малко.

Дръж плодовете и зеленчуците на масата

Понеже рядко ще се наведеш до най-долния рафт на хладилника и защото на другите рафтове има по-интересни неща. Например тортичка. Но ако измитите плодове и зеленчуци седят пред очите ти през цялото време, изобщо няма да стигнеш до тортичката в хладилника и няма да се сетиш да хрупаш бисквити цял ден.


Виж още



Ново в Cosmo