Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Кажи „стоп“ на йо-йо ефекта

 

Оценка: (0/5)

 
Спри връщането на килограмите

Тези 10 трика ще ти помогнат да се предпазиш от неприятното връщане на килограми и да задържиш постигнатия резултат.

Кажи „стоп“ на йо-йо ефекта

Най-после си открила перфектната диета, която те е лишила от излишните 2-3-5-10 или повече килограма! След сериозни лишения си успяла да постигнеш идеалното за теб тегло. Щастлива си, сияеш от резултата. А после? Колко време точно ще задържиш постигнатото? Неприятният йо-йо ефект за съжаление не се интересува колко сили и време си хвърлила, а връхлита неочаквано и понякога връща дори килограми в плюс. Има ли начин да се предпазиш и да задържиш постигнатото?

Прекален светец и Богу не е драг. Поредното потвърждение е тук ⇒

9 здравословни храни, с които не трябва да прекаляваш

Според учени от Boston University School of Medicine основната причина за йо-йо ефекта е стресът и ограниченията (на една или повече групи продукти) по време на диета, които поставят тялото в състояние на абстиненция и непосредствено след финала на режима, то опитва бързо и количествено да компенсира липсата. Следва нова диета и поредната компенсация. А това води до порочен кръг. Ето как да се предпазиш от това с помощта на 10 трика, чиято ефективност е доказана от американските учени.

Кажи „стоп“ на йо-йо ефекта

1. „Не“ на крайностите
Строгите диети рано или късно се провалят, са установили американските учени. И причината е именно стресът, на който е подложен организмът. Много по-добър ефект има балансираният режим, при който лишенията са далеч по-ограничени и теглото пада постепенно и плавно.

2. „Да“ на дребните удоволствия
Абсолютно нищо няма да ти стане, ако си вземеш един шоколадов бонбон или опиташ от тортата. Също така няма да ти навреди, ако веднъж в седмицата си хапваш нещо забранено, стига да е в съвсем миниатюрни количества. Макар и малко, то ще задоволи желанието за непозволена храна, но пък така ще те предпази от стрес.

3. Правилен избор
Не вярвай на диети, които обещават чудеса. Няма режим, който за една седмица да те спаси от натрупаните с години 20 или 30 кила. Дори и най-бързите методи не действат с такава скорост. Така че, като видиш подобна програма, просто я зарежи – тя със сигурност няма да помогне, а най-вероятно ще е придружена от сериозни лишения, които в определени ситуации могат да бъдат и рискови за здравето.

►►►В сезона на тиквите си направи вкусна тиквена диета

4. Внимателно захранване
Независимо от диетата, която си правила, е важно след приключването й да захраниш правилно организма. Дори и най-балансираният и щадящ режим има нужда от период на адаптация при преминаване към нормално хранене. Най-лесно е като всеки ден добавяш към храната си нов продукт от групата на забранените. Какви ще бъдат те зависи и от вида на диетата. Но най-общо правилото е да започнеш с добавянето на лесно смилаеми сурови зеленчуци, плодове, варени картофи, варени трудно смилаеми зеленчуци, сурови трудно смилаеми зеленчуци, сухар, ориз, месо, млечни продукти, тестени изделия, сладкиши. Разбира се, този ред се съобразява с онези продукти, които са били изключени от диетичното меню.

5. Забрави за лакомията
Уви, няма как да запазиш постигнатите резултати, ако след края на режима се нахвърлиш отново върху яденето по стария начин. Много важно е да спазваш в максимална степен принципите на здравословното хранене, ако наистина се стремиш към това тегло. Това означава да осмислиш хранителните си навици в дългосрочен план, а ако си склонна към лесно качване на килограми, се налага да се придържаш към тях цял живот.

Кажи „стоп“ на йо-йо ефекта

6. Запази спокойствие
Това е изключително важно, ако искаш наистина да постигнеш ефект от избрания режим. Дори и най-балансираната диета може да завърши с твърде скромни „постижения“, ако си била под нервно напрежение. Стресът и нервите са най-големият враг на свалянето на теглото. Затова е от значение да си осигуриш максимален душевен комфорт в този период. Прави повече разходки на открито (природата релаксира), спортувай или танцувай (движението освен че поддържа мускулите и стяга тялото, зарежда с енергия), намери си интересно хоби (то ще насочи мислите ти към нещо интересно и градивно и ще те отвлече от броенето на калории например), срещай се с приятели (социалните контакти поддържат духа, стига приятелите да не са от онези, които само мрънкат и се оплакват), слушай приятна музика и гледай любими филми (носят наслада). И най-важното – поговори си с близките и ги помоли в този период да не те натоварват с излишна негативна енергия, доколкото е възможно. Това не означава да се затвориш за света, просто се научи да селектираш положителните от отрицателните новини и емоции.

7. Зареди се с търпение
Отново стигаме до очакванията. Да, всеки иска да свали бързо натрупаните килограми, но нека бъдем реалисти и да погледнем на режима не като на наказание, а като положителна стъпка към нашето ново, по-красиво и по-здраво лице и тяло. Ако се примириш с мисълта, че ще постигнеш желаното тегло по-бавно и се заредиш с търпение, то диетата няма да ти тежи и няма да ти се струва безкрайна. Ако това ти е трудно, раздели я на малки периоди от по няколко дни или седмици, и отбелязвай края на всеки, подарявайки си нещо дребно, с което да се потупаш по рамото за проявеното търпение и воля.

►►►Подсигури се с тези супертрикове за отслабване

Кажи „стоп“ на йо-йо ефекта

8. Бъди мотивирана
Има различни начини, с които би могла да се надъхаш за постигането на резултат. Но трябва сама да откриеш кое при теб действа най-стимулиращо. За някои това е красива дреха с един или два размера по-малка, в която биха могли да влязат, за други – фотоколаж със собствена снимка, поставена върху тялото на известен модел. Опитай различни начини и прецени кой наистина те мотивира да продължиш да се придържаш към избрания режим, защото ще те доведе до мечтания резултат.

Кажи „стоп“ на йо-йо ефекта

9. Не бъди обсебена от кантара
Теглото е добре да се контролира, за да видиш как протича диетата, но това не трябва да става по всяко време. Висенето постоянно на кантара действа по-скоро стресиращо, отколкото мотивиращо. Още повече, че нито една диета не обещава ежедневно сваляне. Във всеки режим се стига до момент на задържане, т.нар. „плато“, който е необходим на тялото, за да стабилизира постигнатото до момента и едва тогава да тръгне отново надолу. От друга страна, понякога кантарът лъже, че теглото стои на едно ниво, а силуетът видимо се вталява. Това е така, защото тлъстините не тежат. Затова при диета се препоръчва контролиране не само на теглото, но и на обиколките в сантиметри.

10. Преосмисли ежедневието си
Това е може би най-трудното. Не става дума само за хранителни навици, а цялостно преосмисляне на начина на живот, посочват американските учени. Според тях най-голям ефект има, ако човек успее да се отърси от навиците, които му пречат да живее здравословно, и заложи на онези, които повишават качеството му на живот. Основна роля в това има положителното мислене. Опитай да живееш позитивно и да правиш повече добрини, дори без да чакаш пряка благодарност. Това ще остави усещане на удовлетвореност, което от своя страна подмладява и прави човека по-жизнен, твърдят учените.


Виж още



Ново в Cosmo