Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Ето какво ядат диетолозите за закуска

 

Оценка: (0/5)

 
 

Колкото и да ни се иска да унищожаваме нещо пържено и сладко всяка сутрин, като междувременно поддържаме топ форма, това няма как да се случи.

Ето какво ядат диетолозите за закуска

Закуската, както казват, е най-важното ядене през деня – но какво точно трябва да хапнем малко след отваряне на очи, за да се заредим с енергия и останем здрави?

10 специалиста по здравословно хранене се престрашават не да дават поучителни съвети по темата, а да споделят искрено какво точно ядат самите те сутрин. Все ще си откраднеш някоя идея от тях.

1. Пудинг с чия

(Манал Чучейн, диетолог за марката хранителни добавки BioCare)

Ето какво ядат диетолозите за закуска

„Пудинг с чия, кокосово мляко, намачкан банан и покрит с горски плодове. Можеш да си го приготвиш от вечерта и да го оставиш в хладилника, което го прави идеален за заети хора, които нямат време да си приготвят закуска сутрин. Семената чия са богати на протеин, фибри и здравословни мазнини. Заедно с банана и кокосовото мляко, те помагат за поддържането на отлични нива на енергия сутрин.“

Ако искаш да направиш нещата по-интересни, избери закуската си според зодията (в галерията долу):

Каква е твоята закуска според зодията

2. Овесени ядки с протеин

(Фей Таунзънд, хранителен специалист за марката Protein World)

„Сутрин правя кардио на гладно, тъй като сутрин въглехидратните депа в организма са изчерпани, така че той директно започва да черпи енергия от мазнините по време на тренировка. След това си правя овесени ядки с протеин на прах. Овесените ядки са страхотен източник на разтворими фибри, наричани бета глюкани – те защитават сърцето и понижават лошия холестерол. Разчитам на това сутрешно хапване да възстанови мускулите ми. Към ядките и протеина обикновено добавям бадемово мляко, една лъжица фъстъчено масло и малини. Това ме държи сита до обяд и ме предпазва от преяждане.“

3. Бъркани яйца

(Д-р Мерилин Гленвил)

„Когато имам време, закусвам бъркани яйца с домати и филия ръжен хляб.“

4. Малък сандвич с месо и зеленчуци

(Алексис Пуул, консултант по здравословно хранене към телефонното приложение Spoon Guru)

Ето какво ядат диетолозите за закуска

„Обикновено тренирам преди работа, като упражненията ми включват вдигане на тежести. Хапването на протеин след упражнения с тежести помага за растежа на мускулите. Колкото по-бързо след тренировка се приеме протеинът, толкова по-добре. Много хора смятат, че трябва да приемат огромно количество протеин, за да стимулират растежа на мускулите, но истината е друга – достатъчно е количество колкото една шепа или около 20 гр протеин. За да съм сигурен, че съм си осигурил това количество, разрязвам едно малко пълнозърнесто хлебче на две и добавям пушена сьомга или авокадо. Друг вариант са домати със сирене към хляба. Лесно е за правене и достатъчно, за да ме държи сит до обяд.“

►►► Какво ядат звездите за закуска

5. Остатъци от вечерята

(Касандра Барнс, диетолог на свободна практика)

„Обикновено си правя яйца – две или три – най-вече бъркани. Ако си направя две, добавям допълнително протеин, например половин телешко кюфте или шепа ситно нарязан бекон. В чинията добавям и задушени зеленчуци. Вечер винаги правя малко повече, за да не се занимавам сутринта – в повече случаи са броколи и моркови. Поливам всичко с моя домашен дресинг, приготвен от ситно нарязана рукула, зехтин, лимонов сок, чесън, чили и моркса сол. Пия и чаша зелен чай матча.“

6. Палачинки (през уикенда)

(Катерина Кайсер, специалист по здравословно хранене към фитнес компанията Freeletics)

Ето какво ядат диетолозите за закуска

„Съгласна съм с Арнолд Шварценегер, който казва, че закуската е най-здравословното ядене от деня. Когато не заредя тялото си с енергия, аз се чувствам изморена през целия ден. Ето защо започвам деня си с купа ядки, които съм накиснала за през нощта в бадемово мляко. Това ми отнема 30 секунди. Сутринта добавям към тях сезонни плодове, орехи, бадеми и ленено семе. Всичко ми отнема общо пет минути, но започвам деня по много вкусен и здравословен начин. Да не говорим, че това е супер закуска, която да си вземе човек за офиса.

През уикендите истински се радвам на закуската си. Обикновено си правя бъркани яйца със зеленчуци, но рядко устоявам и на бананови палачинки.“

7. Смути

(Ким Пиърсън, диетолог към компанията Better You)

„Закуската за мен обикновено представлява смути от замразени горски плодове, резен краставица, ленено семе, протеин на прах и бадемово мляко. Златните ми правила за правене на смути са:

• Винаги включвай източник на здравословни мазнини, като половин авокадо, ядки или семена;

• Включи една лъжица растителен протеин;

• Винаги добавяй поне едно зеленолистно – кейл или спанак. Краставицата също върши работа;

• Избирай плодове с ниско съдържание на захар (най-много две порции), за да ограничиш приема на фруктоза. Лично аз предпочитам замразените боровинки, защото не съдържат много захар, но пак са много вкусни;

• И последно, избери неподсладено мляко без лактоза – бадемово, кокосово или от кашу.

►►► 10 причини никога да не излизаш без закуска

8. Бъркани яйца върху препечена филия

(Рианън Ламбърт, сертифициран диетолог и собственик на клиниката за здравословно хранене Rhitrition)

„След като се събудя и изпия една чаша вода за хидратация, изяждам една пълнозърнеста препечена филия с бъркани яйца и спанак отгоре. Приготвени в зехтин, яйцата са с високо съдържание на протеин, а филията – на сложни въглехидрати. Голяма фен съм на закуската и с право – хората, които не пропускат първото хранене за деня доказано качват по-малко на тегло и имат по-здравословно отношение към храната. Пропуснатите хранения водят до липси на важни хранителни вещества, което пък е свързано с умора и намалена мозъчна функция.“

9. Кисело мляко с плодове

Ето какво ядат диетолозите за закуска

(Д-р Ема Дербишайър, сертифициран диетолог)

„Обикновено се наслаждавам на кисело мляко с горски плодове и боровинки в него. Отгоре поръсвам ленено семе и добавям мед – манука ми е любимият.

10. Овесена каша

(Стеф Уилямс, специалист по здравословно хранене към Weight Watchers)

„Закуската ми се променя предимно според сезоните, но най-вече разчитам на нещо студено – накиснати от вечерта овесени ядки или мюсли. Когато е студено, винаги си правя голяма, гореща купа овесена каша, но не слагам захар в нея.“


Виж още



Ново в Cosmo