Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

Сигурни начини да спреш преяждането по Великден

 

Оценка: (0/5)

 
 

Чувстваш се едва ли не задължена да опиташ от всички вкусотии на великденската трапеза? 

Сигурни начини да спреш преяждането по Великден

Така де, не можеш да обидиш майка ти, която с такава любов е боядисала яйца, опекла пухкави козунаци и сладкиши.

Всъщност, толкова ли е фатално, ако си хапнеш подобаващо по време на празниците? Оказва се, че не. Поне така твърди Кери Ганс, автор на книгата „Малка промяна в диетата“. „Ако искаш да се поглезиш с вкусно ястие, направи го разумно, като си дадеш разрешение да ядеш каквото си поискаш, - казва той. - Ключът е да го направиш само в деня на самия празник, не през всички почивни дни“.

Най-зле изглеждащите ястия по Великденски рецепти

Подобни добри намерения снемат от чувството на вина... но не и килограмите, които е възможно да натрупаш. За да качиш половин килограм само за ден, трябва да изядеш около 3 500 калории в рамките на 24 часа. Като се има предвид, че една жена се нуждае средно от около 2000 калории на ден, това означава, че доста ще трябва да се потрудиш (и похапнеш), за да стигнеш тези 3 500, с които да натрупаш допълнителен половин килограм телесна маса.

Какво излиза? Вероятно щом си сипеш допълнително за втори (добре де, трети) път, едва ли ще се случи нещо кой знае колко страшно. И все пак, има няколко трика, които ще ти помогнат да избегнеш сериозното преяждане и прекрачването на въпросния праг от 3 500 калории за деня. Ето кои са те:

1. Не се обвинявай

Няма как да върнеш назад изяждането на почти цял козунак. И защо да го правиш, нали беше то-о-олкова вкусен! Това, което можеш да направиш обаче, е на следващия ден да се храниш и движиш както обикновено.

2. Зареди се със здравословни храни

Да, в хладилника ти има толкова яйца и агнешко, че можеш да нахраниш малка армия. Докато сигурно ти звучи като лудост да купуваш още храна, пълният с вкусотии хладилник няма да ти помогне да се върнеш към правилния режим. Естествено, няма нужда да хвърляш в боклука апетитните ястия (това си е направо подсъдимо), но порцията тлъсто агнешко няма да ти навреди толкова, ако я комбинираш с повече пресни зеленчуци, пълни с фибри. Засити се със солидна порция салата и после пристъпи към протеини (агнешко месо) и дори ще можеш да си позволиш парче козунак, без сериозно последствия върху фигурата ти.

Запомни, че животът ти няма да стане по-различен, ако тялото ти е различно. Всеки, който те обича ще продължава да го прави, независимо от това колко тежиш. Освен това, няма да получиш Нобелова или каквато и да било друга награда, ако свалиш много килограми. Животът не е състезание.
Запомни, че животът ти няма да стане по-различен, ако тялото ти е различно. Всеки, който те обича ще продължава да го прави, независимо от това колко тежиш. Освен това, няма да получиш Нобелова или каквато и да било друга награда, ако свалиш много килограми. Животът не е състезание.

►►► ВИЖ тук още 14 причини да заобичаш тялото си такова, каквото е!

3. Дръж изкусителната храна далеч от погледа си

Красиво изписаните яйца и бухналите козунаци са част от интериора по време на великденските празници, но когато стоят на видно място, непрекъснато ти се иска да си хапнеш от тях. Дръж ги в шкафове или на по високо място в хладилника – далеч от очите, далеч от устата.

4. Организирай рафтовете на хладилника стратегически

Сложи неизядената храна от великденската трапеза в задната част на хладилника, а зеленчуците и плодовете – в предната. По този начин ще ти се наложи да се потрудиш, за да стигнеш до калоричните изкушения. Май е по-добре да хапнеш една ябълка, нали?

20 начина да превърнеш великденските яйца в произведения на изкуството

5. Използвай алуминиево фолио, вместо прозрачно

Подобно на идеята от точка 4, ако покриеш съдовете с остатъците с алуминиево фолио, няма да виждаш какво точно има вътре. Така намаляваш вероятността да ти се прииска да си хапнеш.

6. Яж седнала

Минаваш покрай козунака и си отчупваш няколко уж невинни парчета, които изяждаш на крак. Нормална гледка по празниците. Предупреждение – недей да го правиш, защото мозъкът ти не регистрира хапването на крак като истинско наяждане. Тоест, щом минеш 5 пъти през козунака за някое и друго парче, накрая си приела калории колкото за цяло ядене, но организмът ти не смята така и ти праща още сигнали, че си гладна. Отрежи си парче, сложи го в чиния и седни да го изядеш на масата.

7. Яж от червени чинии

Като заговорихме за чинии, ето един интересен факт – научни проучвания са доказали, че хората консумират по-малко количество храна, ако тя е сервирана в червени чинии. Логиката е, че червеният нюанс действа на подсъзнанието като знак „стоп“ или като червен светофар – не преминавай границата.

►►► Виж тук 5 вкусни варианта за пролетна диета.

Един от тях е шоколадовият разтоварващ ден - ще се хареса не само на любителите на сладкото, но и на тези, които страдат от повишено кръвно.
Един от тях е шоколадовият разтоварващ ден - ще се хареса не само на любителите на сладкото, но и на тези, които страдат от повишено кръвно.

8. Опитай се да избягаш от ефекта „Какво по дяволите направих“

Това е добре документиран феномен – в продължение на няколко дни злоупотребяваш с храната и вместо да го приемеш, продължавайки в следващите дни да ядеш здравословно, ти хвърляш ръкавица на диетата си. Тотално се отказваш и продължаваш да се тъпчеш. Няма нужда да обясняваме, че този начин на мислене действа катастрофално на фигурата ти. Ако се е случило така, че си се натъпкала повече от необходимото по Великден, просто си кажи „Какво толкова“ и продължи с нормалните си хранителни навици през следващите дни.

9. Не се опитвай да отслабваш

Не е реалистично – особено от днес за утре. Опитай се да поддържаш теглото, което е нормално за теб през целия период на празниците, но не и да губиш килограми. Сама знаеш, че сега не е времето за това. Все пак, козунаците те чакат. Но ги хапвай с мярка, разбира се.


Виж още



Ново в Cosmo