Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

6 заблуди за отслабването, в които да не вярваш

 

Оценка: (0/5)

 

 
 

Да разберем кое ни пречи да постигнем желаната фигура!

6 заблуди за отслабването, в които да не вярваш

Дала си си повечко свобода в похапването през последните месеци и сега искаш да се избавиш от излишните килограми? Прекрасно! Но за да постигнеш желания резултат, провери дали не си под влияние на някоя от изброените долу широко разпространени заблуди.

9 здравословни храни, с които не трябва да прекаляваш

Достатъчно е да ям здравословна храна

Така нареченото „здравословно хранене“ е също толкова относително понятие, колкото и етикетът „нездравословна храна“. Никоя храна в малки количества не може да е нездравословна. От теб зависи какво ще бъде здравословно. По-добре изяж едно „нездравословно“ пълномаслено мляко, отколкото три „здравословни“ обезмаслени.

Най-опасни за линията ми са мазнините

Шведски учени установиха, че децата, които поемат повече мазнини, не страдат от наднормено тегло в такава степен като връстниците си, в чието меню преобладават захаридите. На много от мазнините не бива в никакъв случай да се гледа с лошо око. В оптималното меню на мазнините се падат 30-35 %. По-скоро трябва да се съсредоточиш върху това поне 90 % от мазнините в храната ти да са от семейството на ненаситените мастни киселини. Контролирай приема на наситени мастни киселини, ограничи маста и маслото, тлъстите червени меса. Избягвай вредните трансмазнини. Те се образуват не само при пържене, има ги и в белия хляб, и в готовите сладкиши, и в палмовото масло. Ненаситените мастни киселини понижават нивото на „лошия“ холестерол и повишават това на „добрия“, помагат да се регулира кръвното налягане и влияят положително на „инсулиновата резистентност“. Търси тлъсти риби като сьомга, тон и скумрия. В тях се съдържат омега 3 мастни киселини, които действат добре на сърдечносъдовата система. В случай че не обичаш риба, намери утеха в лененото семе, рапичното олио, зехтина, слънчогледовото олио и орехите.

6 заблуди за отслабването, в които да не вярваш

Трябва да съм строга към себе си

Една от най-честите причини жените да скачат от една диета на друга е в това, че си поставят невъзможни цели. Достатъчна е една сладка повече от предписания лимит - и край на диетата! Вместо да си кажат, че е прекрасно, че са издържали цели две седмици, те се самобичуват, че нямат воля. Опитай се да избегнеш тази грешка. Ако си се зарекла, че ще ходиш на фитнес два пъти седмично, не се отказвай само затова, че два пъти не си успяла да отидеш. Кажи си: „Заради тази единствена сладка няма да ми се върнат двата килограма, които вече свалих.“ Най-важното е главната ти цел да не е намаляването на теглото, а промяната на начина на живот.

►►►5 причини защо диетата ти не работи

Тялото само ще си каже кога да спрем

Тялото е един от най-големите лъжци. Това доказват изследванията на екип американски учени. Те поднасят на доброволни участнички в експеримента храна с калоричност в препоръчваните граници. След две седмици започват да им дават по-големи порции от същата храна и така обогатяват дневното меню с 425 ккал. В началото на изследването някои от жените са с наднормено тегло, други са в нормата. Но и едните, и другите не реагират на увеличените порции. Макар някои от тях да забелязват, че са по-заситени от обикновено, изяждат порциите си.

6 заблуди за отслабването, в които да не вярваш

Най-важно е да следим количеството калории

Това твърдение по същество е вярно, но има един подводен камък, наречен гликемичен индекс. Някои храни много лесно се усвояват от организма и максимумът енергия се освобождава скоро след храненето. В резултат на това чувството на глад се появява много скоро и пак посягате към храната. Най-добри са храните с нисък гликемичен индекс. Те ти доставят същото количество енергия, но тя се освобождава постепенно и чувството на ситост трае по-дълго.

Наднорменото тегло влошава сексуалното здраве

Жените, страдащи от затлъстяване, имат поне 4 пъти повече нежелани бременности, въпреки че водят по-нередовен сексуален живот. Мъжете с наднормено тегло пък е много по-вероятно да се заразят от болести, предавани по полов път. Учени установиха също, че жените с излишни килограми по-рядко използват контрацептиви или се интересуват от методите за предпазване, а мъжете с наднормено тегло по-често страдат от еректилна дисфункция. 


Виж още



Ново в Cosmo