Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

6 храни, които да НЕ ядеш в моменти на стрес

 

Оценка: (0/5)

 
 

Търсене на нова работа, изпити, пролетно почистване – всеки има моменти в живота, когато буквално полудява от напрежение.

6 храни, които да НЕ ядеш в моменти на стрес

Ако и ти си като нас, тогава вероятно се опитваш да се справиш със стреса, че похапване на любимите ти вкусотии. За съжаление, те няма да свалят бремето от раменете ти. Точно обратното.

Зеленчуците, които всъщност не са толкова полезни за теб

Безсмисленото похапване никога не е добра идея и в един идеален свят всички ще се храним само със здравословни и полезни неща, когато сме стресирани. Но светът не е перфектен и същото се отнася за теб, кралице на похапването по време на стрес.

Ако осъзнаеш, че се въртиш в порочния кръг стресирана съм – не слагам в уста нищо – кръвната ми захар пада – грабвам първата (нездравословна) храна, която видя, то чети от какво да се откажеш в подобни моменти, както и с какво да замениш „боклуците“.

1. Бонбони

6 храни, които да НЕ ядеш в моменти на стрес

Ясно е, че не е добре да се тъпчеш със сладко, но за всеки случай отново потвърждаваме – стой далеч от бонбоните, когато си стресирана. Захарта само ще те направи още по-изнервена и напрегната. Затова, забрави за сладкишите и хапни малко ягоди. Те също са сладки, има ги навсякъде през пролетта и се ядат бавно, защото трябва да махаш листата им. Именно от това забавяне имаш нужда, когато си под стрес.

►►► Виж тук 8 хранителни вещества, които липсват в диетата ти

2. Кафе под всякакви форми

Макар кафето да е прекрасен източник на енергия, то е... ами, прекрасен източник на енергия – нещо, което не ти е необходимо в моменти на стрес. Кафето ще подобри състоянието ти моментално, но скоро след това ще те накара да се чувстваш изтощена. Още по-лошо е, ако се спреш на напитка с много захар, като капучино, фрапучино и други -чино. Добавената захар не ти прави добра услуга, а кофеинът ще ти докара преумора, без да се усетиш. Вместо него, направи си чай – черен или Ройбос са добри опции, но лайката е най-известна с успокояващите си свойства.

3. Всякакви енергийни напитки

Независимо каква марка ще избереш, резултатът ще е сходен – те са пълни с въглехидрати и захар – ужасно натоварване за организма ти в твоето състояние. Ако се нуждаеш от източник на бърза енергия, хапни шепа ядки. Може и да не ти се вярва, но те също действат тонизиращо (и засищащо) или нека кажем, дават крила.

10 задължителни храни за твоята кухня

4. Солети

"Хрупанките" са КРАЙНО нежелателни.
"Хрупанките" са КРАЙНО нежелателни.

Макар че сложните въглехидрати ти осигуряват необходимата енергия за деня, няма нищо сложно в солетите. На практика, те са абсолютно „прости“, като бели памучни боксерки. Благодарение на тях ще почувстваш бърз прилив на енергия, но много скоро няма да си способна на нищо друго, освен да легнеш на дивана, останала без сили. Искаш да хрускаш нещо? Вземи си моркови. Хем ще дъвчеш нещо, което ще успокои нервите ти, хем ще се снабдиш с фибри.

►►► Виж тук 10 неща, които да не правиш, когато си стресирана

5. Вино

Знаем, че звучим богохулно, но чашата червено вино не е най-успокояващ лек за стресираната ти душа. Алкохолът на практика е депресант и е известно, че повишава нивата на кортизол (наричан още „хормон на стреса“) в организма.

6. Пържено

6 храни, които да НЕ ядеш в моменти на стрес

Доста често, стресът е начин на тялото ти да каже, че нещо не му е наред и това „нещо“ често е липса на хранителни вещества. Добави факта, че пържените храни обикновено са пълни с мазнини и сол, рецепта за още повече стрес. Искаш да усетиш познатия, хрупкав вкус на пържените картофи? Нарежи един сладък картоф (пълен с фибри и бета каротин) на филийки, поръси ги със зехтин и малко сол, след което ги опечи във фурната. Дишай и издишай бавно, докато чакаш да се сготвят – идеален метод за успокояваща медитация.


Виж още



Ново в Cosmo