Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

5 здравословни храни, които могат да ти навредят

 

Оценка: (0/5)

 
 

Въпреки че описаните пет хранителни продукта се рекламират активно като “здравословни”, консумирането им ежедневно може да повлияе негативно на здравето на червата ти.

5 здравословни храни, които могат да ти навредят

Въпреки че описаните пет хранителни продукта се рекламират активно като “здравословни”, консумирането им ежедневно може да повлияе негативно на здравето на червата ти. Възможно е да получиш някои странични ефекти от консумацията на тези храни – подуване, газове, запек, диария, синдром на чувствителните черва, проблеми със синусите или т. нар. мозъчна мъгла.

1. Пшеница

Глутен се съдържа в пшеница, ръж, ечемик, спелта, лимец и други производни на пшеницата.

Структурно глутенът представлява протеин от две части. Състои се от по-голяма протеинова молекула глутенин, който дава разтегливостта или еластичността на пшеницата; и глиадин, по-малката протеинова молекула.

Глиадиновата част на глутена отговаря за разграждането на лигавицата на тънките черва и с течение на времето причинява разделяне на тесните връзки между чревните клетки. Резултатът? Пропускливост на червата, която позволява на недосмлени частици храна да преминат в кръвообръщението, причинявайки алергии, храносмилателни проблеми или автоимунни заболявания. Възможно е да засегне и мозъка – причинявайки “мозъчна мъгла” (* състояние на умствено объркване или липса на умствена яснота. - Бел.ред.), синдром на дефицит на вниманието, тревожност и импулсивно поведение.

Препоръка: За по-добро общо здраве, най-добре напълно елиминирай пшеницата от диетата си.

2. Соя

Соята се изтъква като здравословна алтернатива на месото, млечни и други продукти. Но независимо дали похапваш тофу, соево мляко или соеви лакомства, е важно да знаеш, че:

93% от соята е генно модифицигана. ГМО са организми, които са модифицирани с помощтта на генното инженерство – техника, използвана за промяна в генетичния материал (ДНК) на даден жив организъм. С други думи, соевите зърна имат чужди гени, които са вложени в тяхното ДНК. ГМО храните могат да разрушат чревната флора, причинявайки резистентност към антибиотици (голям проблем, ако ви е предписан антибиотик по здравословни причини).

Соевите култури са силно третирани с пестициди. Токсините се съхраняват в мазнините. Тъй като соята съдържа 30-40% мазнини, тя лесно абсорбира пестициди, които се предават на теб, когато се храниш със соеви продукти.

Соята може да потисне функцията на щитовидната жлеза. Фитоестрогените в соята могат да отключат автоимунно състояние, при които тялото тигенерира антитела, атакуващи хормоните на щитовидната жлеза. Дори ако щитовидната ти жлеза произвежда достатъчно количество хормони, тялото ти няма да получи толкова, от колкото се нуждае, защото антителата го разрушават.

Соевите храни от типа на соеви бургери, соев хот-дог и соев сладолед са прекомерно преработени храни, често съдържащи захар, добавки и подобрители на вкуса и консистенцията.

Препоръка:Избягвай соята. Гледайте да се храниш с истински, цели, необработени, генно немодифицирани продукти, меса и морски дарове.

3. Цели зърнени продукти (кафяв ориз, просо, ечемик)

5 здравословни храни, които могат да ти навредят

Зърнените продукти са трудни за храносмилане поради редица причини, включително:

Фитинова киселина. Известна и като инозитол хексакисфосфат (IP6), фитиновата киселина е остновният носител на фосфор в много растителни тъкани. Съдържа се в триците и обвивката на повечето зърнени храни и култури. Фитиновата киселина се свързва с и предотвратява абсорбацията на минерали, включително калций, магнезий, желязо, мед и цинк. Редовната консумация на зърнени храни ( всички съдържат фитинова киселина) води до загуба на минерални вещества. Недостигът на минерални вещества може да се изрази с множество симптоми, включително диария, понижен имунитет, запек, подуване и болки в коремната област.

Глутен и други зърнени протеини. Подобно на пшеницата, повечето зърнени продукти също съдържат глутен и други протеини, които могат да причинят пропускливост на червата, както и други съпътстващи храносмилателни и автоимунни здравословни проблеми.

Лектини. Присъстващи в зърнените продукти, лектините са слаби токсини, част от защитните механизми на растението срещу вредители и насекоми, които се опитват да ги ядат. Лектините са устойчиви на човешкото храносмилане. С други думи, телата ни не са способни да разградят лектините по време на храносмилателния процес. Лектините не само могат да увредят лигавицата на червата, но и да предотвратят възстановяването на клетките на чревната лигавица. В резултат на това, червата стават “пропускливи”, позволяващи на лектините и други хранителни частици да навлязат в кръвообръщението. Вашето тяло възприема лектините като опасни, което отключва реакция на имунната система да се отърве от нашествениците. Но когато тази имунна реакция се отключва непрекъснато (при редовна консумация на храни с високо ниво на лектини) е възможно да развиеш алергична реакция. Симптомите могат да бъдат както кожни обриви, така и болки в ставите и общо възпаление.

Препоръка: Най-добрият начин да се намалят и неутрализират лектините е да се консумират зърнените продукти покълнали, да се накисват преди готвене, или да се ферментират.

4. Млечни продукти

Конвенционалното краве прясно мляко и млечни продукти (сметана, масло, сладолед, сирене и т.н.) съдържат протеина А1 казеин.

Ако усещаш подуване, газове, диария или запек след консумация на млечни продукти, то е вероятно да проявяваш реакция към казеин, която може да увреди червата ти.  Пастьоризираното прясно мляко също разрушава ензимите, което затруднява храносмилането на млечни захари като лактозата. Ако вече имаш здравословни проблеми с червата, млечният протеин ще може да премине от червата към кръвообръщението, където ще бъде посрещнат от имунната ти система като враг, което ще създаде автоимунна реакция и възпаление.

Препоръка: В зависимост доколко можеш да толерираш млечните продукти, бих могла да опиташ кози, овчи или биволски млечни продукти или сурови такива от хранен с трева добитък.

5. Ядки

Ако си хапваш ядки с шепи, намалете темпото! Да, ядките са източник на протеин, фибри и се считат за здравословен източник на мазнини.

За съжаление, както зърнените продукти, ядките също съдържат високи нива фитинова киселина и могат да потиснат усвояването на минерални вещества, най-вече желязо и цинк. Фитиновата киселина също потиска и работата на важни ензими, участващи в храносмилането, като пепсин (който разграждането на протеини в стомаха), амилаза (разгражда нишесте) и трипсин (необходим за разграждането на протеини в тънките черва). 

5 здравословни храни, които могат да ти навредят

Ядките с най-високи нива на фитинова киселина за 100гр. са следните (в низходящ ред):

- бразилски орехи

- бадеми

- орехи

- печени фъстъци

- лешници

Препоръка:Най-добрият начин да се разгради част от фитиновата киселина в ядките е или да се накиснат за поне 18 часа, или да се дехидратират на много ниска температура в дехидрататор или фурна, след което се изпичат. Внимавай и да не прекаляваш с маслата от ядки, които също често се правят от ненакиснати ядки. По-скоро търси сурови масла от покълнали ядки.


Виж още



Ново в Cosmo