Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

5 мита за хляба, в които да спреш да вярваш

 

Оценка: (0/5)

 
 

До не много отдавна, хлябът е бил основна храна.

5 мита за хляба, в които да спреш да вярваш

През последните години от скромна храна той се превърна в хранителен злодей. "Опитвам се да не ям хляб" е най-честото изречение, което чуваме от хора на диета, защото "Той е причината да се подувам", "Надебелявам от него", "Той е пълен със захар". А сред тези, които все още "ядат хляб", много признават, че се чувстват виновни заради това. Хлябът наистина ли е диетичен или не? Трябва ли да се избягва глутена на всяка цена. Нека да отделим зърното от плявата и да развенчаем някои от най-големите митове!

10 задължителни храни за твоята кухня

МИТ 1: Ако ядеш хляб, ще качиш килограми

ИСТИНАТА: Противно на общоприетото мнение, хлябът не е създаден, за да те угоява. Ако ядеш в умерени количества и спазваш балансиран хранителен режим, може най-категорично да се насладиш на хляба, дори ако загубата на тегло е твоята цел. Просто се опитай да избягваш белия хляб, който е лишен от много от своите витамини, минерали и фибри по време на процеса на рафиниране. 

МИТ 2: Хлябът без глутен е по-здравословен

ИСТИНАТА: Етикетът Без глутен по никакъв начин не е гаранция за здраве. В действителност алтернативата без глутен може да бъде с по-висока захар и пълна с лоши съставки. Глутенът придава на хляба форма и вкус, така че когато производителите го вземат, често го заменят с добавки като ксантан или царевично нишесте, за да създадат подобна текстура и допълнително захар и мазнини за по-добър вкус. Така че се пази от тези преработени варианти без глутен така, както и от други преработени храни. Ако решиш да избягваш глутена, избери алтернативи като елда,  киноа, лен, чиа или оризово брашно.

►►►ВИЖ ТУК: 6 мита за захарта, в които да спреш да вярваш!

МИТ 3: Кафевият хляб е по-здравословен от белия

ИСТИНАТА: Кафевият хляб се смята за по-здравословния избор, но редица анализи показват, че на пазара има кафеви и пълнозърнести хлябове, които съдържат по-високи нива на захар (с цел на производителите да го направят по-вкусен), отколкото белите им колеги. В допълнение в някои от кафевите има карамел или сироп, за да станат по-тъмни и да създадат илюзията, че са здравословни. Няма съмнение, че пълнозърнестия хляб (а не кафяв и черен) е златния стандарт за хляб по отношение на витамини, минерали и фибри, които съдържа. Въпреки това, за да избегнеш добавените захари и подсладители, винаги гледай етикета и избягвай готовите нарязани хлебни изделия в големите супермаркети, които са склонни да бъдат най-големите виновници.

Хлябът не е такъв злодей, какъвто го изкарват в последните години!
Хлябът не е такъв злодей, какъвто го изкарват в последните години!

МИТ 4: Яденето на хляб е вредно за кръвната ти захар

Хлябът е въглехидрат и когато се яде сам (особено силно рафинирания бял хляб) може да предизвика скок в нивата на кръвната захар и след това спад, който в последствие да доведе до липса на енергия и апетит. Комбинирай хляба с протеини или мазнини като хумус, масло или сирене, за да се намали гликемичния товар на това хранене (скоростта, с която то се абсорбира в кръвта). За да се избегне енергийната катастрофа след закуска, избягвай нарязания бял хляб и го замени с пълнозърнест, като нека да е добавка към храната, а не основна част от нея.

МИТ 5: Хлябът те подува

ИСТИНАТА: Подуването на корема, след като ядеш хляб, може да се дължи на няколко фактора. Възможно е той да съдържа ензими и подобрители, към които много хора са чувствителни. Ако установиш, че нарязания хляб от супермаркета го прави, а занаятчийския от близката фурна - не, това може да е причината. За други това е маята в хляба, а за трети е глутена. За някои хора пшеничният хляб е труден за приемане, но са намерили алтернатива с ръжения или от лимец. Отново всичко е индивидуално. Намери това, което е добро за теб, а не следвай нещо сляпо.


Виж още



Ново в Cosmo