Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

5 хранителни вещества, които може би ти липсват

 

Оценка: (0/5)

 
 

Виж кои са веществата, от които тялото ти се нуждае!

5 хранителни вещества, които може би ти липсват

Чувстваш ли се супер всеки ден? Ако не е така, може би ти липсват основни витамини или минерали, които могат да променят всичко.

Обикновено човек успява да си набави необходимите дози желязо, витамин С и натрий, но как стои въпросът с другите важни вещества? Ако се чувстваш уморена всеки ден и не си съвсем на себе си, може би ти липсват някои от тях. Разгледай списъка с тези пет вещества и провери дали приемаш достатъчно от тях. Ако не е така, се опитай да си ги набавиш чрез храненето и след няколко седмици ще усетиш разликата.

10 задължителни храни за твоята кухня

1. Магнезий

Магнезият дава енергия и е важен за сърдечно-съдовата система. Той помага за разграждането на калция в тялото, който е много важен, но ако не се разгради добре, се натрупва и причинява артрит. Магнезият може да спре остеопорозата, да регулира кръвното и дори да лекува безсъние, депресия и диабет.

Храни с магнезий: Ориз, жито, какао, слънчогледово семе, ядки, спанак, боб и овесени ядки.

►►►ВИЖ ТУК: 5 признака, че трябва да промениш храненето си!

2. Витамин В6

Витамин В6 помага на организма да поддържа нормалната функция на нервите и да образува червени кръвни телца. Той помага също за нормалните нива на кръвната захар и регулира съня и апетита. Ако си объркана и раздразнителна, може би ти липсва точно този витамин.

Храни с витамин В6: Пилешко, пуешко, телешко, риба, ядки, зеленчуци, сладки картофи, банани и чесън.

5 хранителни вещества, които може би ти липсват

3. Витамин В12

Недостигът на В12 може да доведе до анемия, умора, загуба на тегло, депресия и слаба памет. Причината е, че витамин В12 помага за преобразуването на въглехидратите в глюкоза, която дава енергия. Освен това помага за регулирането на нервната система и прави кожата и косата лъскава. Не само това, ами витамин В12 ни предпазва от рак на простатата, гърдата и белите дробове.

Храни с витамин В12: риба, миди, черен дроб, раци, телешко, яйца, кисело и прясно мляко.

Каква е твоята закуска според зодията

4. Фолиева киселина

Ако не ядеш достатъчно плодове и зеленчуци, е възможно да страдаш от недостиг на фолиева киселина. Най-честият симптом за това е анемията и съответно главоболия, умора, възпален език и слаба концентрация. Ако направиш приема на фолиева киселина приоритет, ще помогнеш на мозъка и сърцето си и ще се предпазиш от рак на дебелото черво.

Храни с фолиева киселина: Спанак, броколи, портокали, ягоди, домати, гъби, яйца, риба и пилешко.

5 хранителни вещества, които може би ти липсват

http://www.cosmopolitan.bg/dieti-i-sport/6-zdravoslovni-navika-na-koito-da-ne-viarvash.html

5. Витамин Е

Макар да са ти нужни само 15 милиграма на ден, повечето хора не го получават. Витамин Е е антиоксидант, който засилва имунитета и намалява риска от рак на кожата, холестерола, разрежда кръвта и е важен за здрава кожа и коса, очите и предпазва от Алцхаймер.

Храни с витамин Е: бадеми, авокадо, слънчогледово семе, фъстъци, спанак и маслини.


Виж още



Ново в Cosmo