Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

10 храни, които те правят по-щастлива

 

Оценка: (0/5)

 
 

Щастието е в чинията!

10 храни, които те правят по-щастлива

Изборът на хранителни вещества и витамини, които стимулират мозъка и ни карат да се чувстваме добре, е по възможностите на всеки. Защо да се лишаваме от храните на щастието?

Кои храни да ядеш, когато си стресирана

Британски учени са посветили десет години на интересно проучване, което разследва връзката между това, което ядем, и чувството за удовлетвореност от живота. Първият им извод е, че хората, които консумират по 7 различни плодове и зеленчуци на ден, са в по-добро настроение от тези, които избягват растителната храна, независимо от социалното им ниво и географското разположение.

Щастието е усещане

10 храни, които те правят по-щастлива

Трудно е да се даде обективно определение на понятието щастие. Всеки от нас има свое виждане, повлияно от възпитанието, което е получил, от културата, социалното ниво и житейския си опит. Когато сме изправени пред трудна ситуация – семейни или парични проблеми например, всички ние разполагаме с оръжия, които ни позволяват да преминем през изпитанието. Точно в такива моменти начинът на хранене играе съществена роля за преодоляване на житейските препятствия. Храната, която консумираме, може както да помогне, така и да навреди. Недостигът от витамин В12, магнезий и някои аминокиселини увеличава стреса и намалява усещането за щастие.

►►►ВИЖ ТУК: 8 неща, които съсипват метаболизма ти!

Здрав дух в здраво тяло

За здравето е най-полезно разнообразното хранене, което изключва силно преработените продукти. Храната, която подпомага нормалното функциониране на тялото, е благоприятна и за духа. И обратно, продуктите, богати на хидрогенни мазнини, рафинирана захар, подсилващи вкуса вещества и изкуствени подсладители, са опасни за организма и не допринасят с нищо за доброто настроение. Един банан и няколко блокчета черен шоколад съдържат необходимите за нервното равновесие аминокиселини, докато една индустриална палачинка с вкус на шоколад и банан не доставя тези ценни вещества.

10 храни, които те правят по-щастлива

Топ 10 на продуктите, които ни правят по-щастливи

По своя състав някои храни са идеалният концентрат за стимулиране на чувството за блаженство. Част от тях преборват стреса и са на челните 10 места сред продуктите на щастието:

*Авокадо

*Банан

*Какао

*Бадеми

*Мазни риби

*Сирене пармезан

*Мляко на прах

*Тиквени семки

*Осолена риба

*Бекон

И при тях, както при лекарствата, ефектът идва с редовен и продължителен прием. Няма да постигнеш никакъв ефект, ако изядеш 10 килограма банани или 2 килограма бадеми наведнъж. Всеки ден включвай в менюто си по малко от тези продукти, за да извлечеш истинската полза от тях. Те съдържат съставки, които влияят не само на настроението, но и на всички органи в тялото. Консумирай ги сурови или слабо преработени, без химически добавки.

Коктейл от витамини, магнезий и аминокиселини

10 храни, които те правят по-щастлива

Изброените храни са богати на вещества, които въздействат пряко върху дейността на мозъка. Витамини В6 и В12 са необходими за нервния баланс и регулирането на настроението. Магнезият подобрява комуникация между невроните и преборва тревожните състояния. Мазнините омега 3 стимулират умствените способности и намаляват нивото на кортизола – хормон, чието производство се подсилва от стреса. Аминокиселините триптофан, таурин, тирозин, допамин, глутамин, фенилаланин благоприятстват способността за съсредоточаване, успокояват нервните пътища, произвеждат невротрансмитери, подобряват съня, преборват безпокойството и подсилват устойчивостта на организма към стреса.

Примерно меню на щастието

Закуска

*черен чай

*пълнозърнест или многозърнест хляб

*кашкавал или ементал

*бекон

*няколко бадема

Обяд

*авокадо

*агнешко месо

*зелен фасул

*сос къри и ароматни подправки

*банан

Вечеря

*салата от домати и моцарела

*осолена риба

*черен шоколад

Ролята на шоколада

Тъмният шоколад с оризов криспи има двойно по-голям ефект, защото е богат и на магнезий, и на витамин В.
Тъмният шоколад с оризов криспи има двойно по-голям ефект, защото е богат и на магнезий, и на витамин В.

Когато говорим за връзка между храненето и удоволствието, обикновено ни се привижда шоколад. Той наистина води до незабавно усещане за блаженство. Сладкото по принцип участва в една основна функционална система, разположена в мозъка, която е жизнено важна, тъй като доставя нужната мотивация, за да може човекът да пристъпва към адекватни действия. Сладките храни имат позитивно стимулиращо действие върху тази система.

Най-интересното в шоколада е какаото, докато захарта, която е включена в рецептата, при големи количества може да предизвика обратния ефект върху насторението. Млечният шоколад и белият /който впрочем не е шоколад/ изобщо нямат ефект срещу стреса. Колкото по-високо е съдържанието на какао, толкова по-полезен е шоколадът за здравето. Какаото е богато на антиоксиданти и преди всичко на теобромин, който стимулира доброто насторение и има лек еуфоризиращ ефект.

►►►ВИЖ ТУК: 8 супер причини да ядеш шоколад!

Кои съставки ни развалят настроението?

Както някои храни ни правят по-весели и спокойни, така има и други, чиито съставки направо предизвикват стрес. Алуминият и глутаминът например са невротоксични вещества, които участват в производството на различни индустриални продукти. Те имат особено неблагоприятен ефект върху децата.

Вредни съставки могат да бъдат открити в зърнените храни. Натрупването и смесването на 10, 20 или 30 такива вещества през деня с течение на времето води до траен негативен ефект върху организма и психическото състояние. Чети написаното по етикетите и се осведомявай за различните съставки. За да избегнеш рисковете, се стреми към непреработени храни.

Има и продукти, чиито ефект върху здравето е въпрос на количество. Когато са консумирани в големи дози, от полезни те се превръщат във вредни. Такъв е случаят на кафето.

►►►ВИЖ ТУК: 6 храни, които да НЕ ядеш в моменти на стрес!

Когато пазаруваме

Прави си предварителен списък и в него включвай продуктите, които са доказано полезни за духа:

*банани

*черен шоколад /70% какао/

*сирена

*орехи

*растителни масла – от лен, слънчоглед, гроздови семки, зехтин

*мазни риби – тон, сьомга, аншоа

*пълнозърнест ориз

*соя

*аспержи

*спанак

*магданоз


Виж още



Ново в Cosmo